به گزارش پارس نیوز، 
سیدرضا افتخاری پس از انتقادات فراوان نسبت به مدیریتش و ناکامی در نقل و انتقالات دیروز از مدیرعاملی استقلال استعفا داد تا آبی‌ها در آستانه خانه‌تکانی مدیریتی قرار گیرند.

پس از اینکه اواخر فصل پیش استقلالی‌ها با شفر روی غلتک افتادند و با ستاره‌ای مانند تیام برای تیم‌های رقیب خط و نشان کشیدند، هواداران آبی‌پوش امیدوار بودند که فصل آینده بتوانند پس از سال‌ها اسب‌شان را برای قهرمانی در لیگ برتر زین کنند و در آسیا هم به دنبال قهرمانی و نصب ستاره سوم بروند. نتایج ضعیف با علیرضا منصوریان در نیم‌فصل اول آنقدر ناامیدکننده بود که استقلال هرچقدر با شفر خوب کار می‌کرد و امتیاز می‌گرفت، بیشتر حسرت امتیاز‌های از دست رفته را می‌خورد. با این حال شوک به آبی‌ها با نشستن شفر روی نیمکت و نتایج قابل قبول این تیم در نیم‌فصل دوم و هفته‌های پایانی، آبی‌پوشان را چشم‌انتظار فصل جدید گذاشته بود.

حالا، اما در فاصله یک هفته مانده به شروع فصل جدید فوتبال همه آرزو‌ها رنگ باخته و وضعیت استقلال ناامیدکننده است، در حالی که رقیب‌شان یعنی پرسپولیس با وجود اینکه از نقل و انتقالات محروم است، اما بهتر از آبی‌ها در جذب بازیکن کار کرده تا مدیریت استقلال در سیبل اعتراضات هواداران این تیم باشد، به خصوص که علاوه بر اینکه آن‌ها نتوانسته‌اند بازیکن بزرگ و قابل توجهی را آبی‌پوش کنند، تکلیف همین ستاره‌هایی هم که قرارداد دارند هم مشخص نیست و تیام و جباروف هنوز برای ماندن در استقلال برای فصل جدید با باشگاه توافق نکرده‌اند و با وجود حضور در ترکیه برای مذاکره همچنان بله را برای ماندن نگفته‌اند. می‌گویند جباروف علاوه بر دریافت طلبش، خواهان بستن قرارداد بیشتر از یک سال است، آن‌سو تیام هم گفته قرارداد کوتاه‌مدت می‌بندند. علاوه بر این امید نورافکن و امید ابراهیمی هم جدا شده‌اند و روزبه چشمی نیز در فکر رفتن به لیگ قطر است تا دست شفر نه‌تن‌ها پرتر نشود، بلکه خالی‌تر از گذشته هم باشد.

در چنین شرایطی انتقادات زیادی متوجه عملکرد رضا افتخاری مدیرعامل و پندار توفیقی مسئول نقل و انتقالات استقلال شد، به خصوص که آن‌ها نه‌تن‌ها نتوانسته‌اند استقلال را تقویت کنند، بلکه ستاره‌های این تیم هم بلاتکلیف هستند. البته برخی هواداران استقلال، بی‌توجهی وزارت ورزش و عدم تزریق پول به استقلال و توجه بیشتر به پرسپولیس را در به وجود آمدن شرایط بحرانی برای استقلال بی‌تأثیر نمی‌دانند، مسئله‌ای که البته خیلی زود تکذیب شد تا مشخص شود هرچه هست زیر سر مدیریت ضعیف تیم است. این در حالی بود که در هفته‌های اول نقل و انتقالات، آبی‌ها با جذب چند بازیکن جوان و نه‌چندان نامدار، هواداران این تیم را امیدوار کرده بودند که شاه‌مهره‌ها هم در راه هستند. با این حال بعد‌ها مشخص شد، قرارداد با این بازیکنان که با توجه به زمان اعلام رسانه‌ای این خرید‌ها توسط پندار توفیقی در نیمه‌شب به پندار تایم معروف شد، بیشترشان بدون تأیید و اطلاع شفر بوده و همین مسئله سبب شد تا خیلی از این بازیکنان از سوی شفر برگشت بخورند و از همان خرید‌های هفته‌های اول نقل و انتقالات، کمتر بازیکنی بتواند برای استقلال مهره قابل اتکایی باشد.

علاوه بر این بستن قرارداد‌های عجیب که بیشتر قدرت تصمیم‌گیری را به بازیکن می‌داد، مانند قراردادی که دو فصل پیش آبی‌ها با کاوه رضایی بستند، در کنار قرارداد با بازیکنان مصدوم با وجود مخالفت کمیته پزشکی استقلال، باعث شده بود تا آبی‌ها به خاطر این مسئله هم در زمان مدیریت افتخاری هزینه‌های سنگینی را بپردازند. عدم حضور در سوپرجام مقابل پرسپولیس هم مزید بر علت شد تا آتش انتقادات از مدیریت افتخاری بیشتر شود.

سرانجام استعفا داد

در چنین شرایطی قابل پیش‌بینی بود که سیدرضا افتخاری روز‌های آخر حضورش در استقلال را پشت سر بگذارد. سفر او به ترکیه برای تمدید قرارداد با تیام و جباروف اگرچه به دلیل فوت پدر مدیرعامل آبی‌پوشان نیمه‌تمام ماند، اما عدم موفقیت در راضی کردن این دو ستاره برای تمدید در کنار سایر حاشیه‌ها باعث شد تا افتخاری دیروز نامه استعفایش را بنویسد و به وزارت ورزش بفرستد. افتخاری مرداد ۹۵ به عنوان سرپرست باشگاه جانشین بهرام افشارزاده شد، آن هم پس از تجربه یک دوره پرحاشیه در مدیریت فوتسال. در حالی افتخاری پس از دو سال از استقلال رفت که آبی‌ها در این مدت روز‌های پرفراز و نشیبی را سپری کرده‌اند که نقطه مثبت آن آمدن شفر و جذب بازیکنی مانند تیام بود، هرچند که حاشیه هم کم نداشت. با این حال دیروز مدیری که در اولین اظهارنظرش پس از گرفتن مدیرعاملی استقلال گفته بود: «با حمایت هواداران می‌خواهیم ستاره چهارم را برای استقلال به ارمغان بیاوریم.» از سمتش کنار رفت.

وعده ستاره چهارم با قهرمانی در آسیا در حالی بود که استقلال تاکنون تنها دو بار قهرمان شده و دو ستاره دارد و باید به دنبال ستاره سوم باشد، نه ستاره چهارم! این اشتباه افتخاری در همان ابتدا نشان داد که تا چه حد به فضای باشگاه استقلال آشناست! حالا افتخاری که مبدع ستاره چهارم بود از استقلال رفت تا آبی‌ها پس از دو سال بار دیگر دچار خانه‌تکانی مدیریتی شوند.

گزینه‌های جانشینی افتخاری

از امیرحسین فتحی، عضو جدید هیئت مدیره استقلال که بازنشسته شهرداری است و ارتباط نزدیکی با سلطانی‌فر، وزیر ورزش دارد به عنوان سرپرست باشگاه استقلال نام برده می‌شود. همچنین گفته می‌شود پندار توفیقی هم از استقلال رفتنی است و برخی منابع از بازگشت نظری‌جویباری به استقلال خبر داده‌اند. البته در شایعه‌ای عجیب هم از علی فتح‌الله‌زاده به عنوان گزینه وزارت ورزش نام برده می‌شود.


انتهای پیام/