به گزارش پارس نیوز، شاید باور آن کمی سخت باشد اما تیم ملی عربستان سعودی که جام جهانی را با شکستی سنگین و مفتضحانه مقابل روسیه میزبان آغاز کرد، چهارمین تیم دقیق در جام جهانی شد.

در این مسابقات همانطور که قابل پیش بینی بود اسپانیایی‌ها دقیق ترین تیم مسابقات شدند. بازیکنان تیم ملی اسپانیا نه تنها بیشترین تعداد پاس در هر بازی را به خود اختصاص دادند، بلکه توانستند با ۹۱درصد دقت در ارسال پاس عنوان دقیق ترین تیم مسابقات را هم ازآن خود نمایند تا به این ترتیب دقیق ترین تیم این دوره از مسابقات جام جهانی باشند.

بعد از این اسپانیا، آلمان یکی دیگر از قهرمانان سابق جهان با ۸۸/۵ درصد دقت در پاس دومین تیم دقیق این مسابقات شد و تیم نامدار و پنج ستاره برزیل نیز با ۸۸ درصد دقت سومین تیم دقیق جام جهانی شد. 

تیم ملی عربستان که ارائه‌گر فوتبالی مالکانه در سطح آسیا است و باشگاه‌های این کشور هم در لیگ قهرمانان آسیا مالکانه ترین بازی‌ها را انجام می دهند با ثبت رکورد ۸۶ درصد دقت در پاس بعد از اسپانیا، آلمان و برزیل چهارمین تیم دقیق جام جهانی بودند. عربستانی‌ها از این حیث بالاتر از تیم های بلژیک ۸۵/۶ درصد، آرژانتین با ۸۵ درصد و انگلستان با ۸۴/۷ درصد قرار گرفتند.

عربستانی‌ها در حالی این آمار را در دقت پاسهای صحیح ثبت کردند که تعداد پاس های زیادی هم در زمین رد و بدل کرده و از نظر معدل تعداد پاس در هر بازی بعد از اسپانیا ۷۷۰ پاس در هر بازی و آلمان که با ۵۸۰ پاس در هر بازی تیم های اول و دوم جهان شدند، عربستان با معدل ۵۰۲ پاس در هر بازی تیم سوم جهان از این نظر بود و این رکوردی جالب برای این تیم محسوب می‌شود. 

در حالی عربستانی‌ها این آمار فوق العاده را ثبت کردند که تیم ملی ایران با معدل ۱۳۳ پاس در هر بازی آخرین تیم مسابقات روسیه بود و کمترین تعداد پاس بین بازیکنان تیم ملی ایران رد و بدل شد. همچنین تیم ملی ایران با تنها ۶۲ درصد دقت در پاس کم دقت ترین تیم در جهان بود.