به گزارش پارس نیوز، تیم فوتبال بانوان ملوان یکی از پرافتخارترین تیم های لیگ برتری بود. خرداد ماه سال۹۵ سارا قمی کاپیتان تیم و خانم گل پنج دوره رقابت های لیگ برتر دختران در مصاحبه‌ای از مسئولین باشگاه ملوان گلایه کرد. به دنبال این مصاحبه، رضاییان، مدیر عامل باشگاه اعلام کرد تیم فوتبال بانوان ملوان منحل می شود و هشت مرداد ۱۳۹۵ انحلال پرافتخارترین تیم فوتبال دختران رسما اعلام شد. با این حال روز گذشته خبر از بازگشت این تیم پرافتخار به دسته یک است تا با گرفتن سهمیه لیگ برتر وارد دیگر وارد میدان شود.

مریم ایراندوست در گفتگو با خبرنگاران درباره خبر بازگشت تیم ملوان به مسابقات دسته یک گفت: دو روز پیش قراردادها را امضا کردیم و نامه حضور در دسته یک نیز به فدراسیون فوتبال ارسال شد. ان شاءالله که شروع خوبی را در دسته یک داشته باشیم.

سارا قمی ملی پوش فوتبال بانوان به همراه ۵ تن دیگر از بازیکنان قدیمی تیم بار دیگر با تیم محبوب خود قرار داد امضا کردند. ایراندوست درباره قرارداد این بازیکنان گفت: بازیکنان ملوان همیشه فراتر از یک تیم عمل کردند و مانند یک خانواده در کنار تیم بودند. از مدت‌ها پیش تمرینات خود را با این بازیکنان آغاز کرده بودیم و به همراه این ۶ بازیکن حدود ۲ ماه تلاش کردیم تا موفق به بازگشت شدیم.

سرمربی تیم ملوان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باعث شد تا پس از اتفاقات تلخی که برای تیم رخ داد بار دیگر تصمیم  حمایت از تیم ملوان گرفته شد، گفت: مدیران و مالکان جدید شجاعت و حس برابری بین زنان و مردان را دیدند و خوشبختانه زن ستیزی را در بین مسئولان جدید ندیدم، نگاهی فراتر از این موضوعات باعث شد ملوان بار دیگر شکل گیرد و به مسئولان قول خواهیم داد به خاطر این حسن نیت نخستین جام را برای باشگاه کسب خواهیم کرد.