به گزارش پارس نیوز، خشایار حضرتی در نشست خبری سرمربی و رئیس فدراسیون شنا که صبح امروز در کمیته ملی المپیک برگزار شد، گفت: ما با ۴ شناگر عازم اندونزی هستیم. چون شناگر پنجم رکورد مدنظر را به دست نیاورد، از اعزام وی صرفنظر کردیم. بعد از بازی های داخل سالن و استراحتی دو هفته ای وارد تمرین شدیم. یک مسابقه در تایلند داشتیم و سپس برای اعزام به کشورهای دیگر تلاش کردیم اما آن کشورها همکاری لازم را نداشتند چرا که فصل شنای آسیا با اروپا متفاوت است.

وی افزود: با این حال فردا عازم ترکیه می شویم. یاوری یکی از ملی پوشان ما این روزها در ویتنام است و رکورد خوبی هم در مسابقات جوانان به ثبت رسانده است. به هر حال سایر ملی پوشان به تمرینات خود ادامه می دهند تا به اندونزی برویم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از اعزام نفر پنجم صرفنظر کردید، خاطرنشان کرد: ما مسابقات انتخابی و یک حدنصاب را تعیین کردیم ولی نفر پنجم به حد نصابی که می خواستیم نرسید. اعزام بیشتر باعث هزینه می شد چون می توانیم با هزینه کمتر همان فرد را به مسابقات بهتری در سطح خودش بفرستیم.

سرمربی تیم شنا تاکید کرد: در گذشته یک سری از شناگران به خاطر اعزام به رویدادهای بزرگ، انگیزه خود را از دست می دادند. به عنوان مثال ما رهام پیروانی و آریا نسیمی شاد را از دست دادیم. خیلی از شناگران ما بعد از حضور در مسابقات المپیک، نتایج خوبی نداشتند و دلسرد شدند.

وی در پایان تاکید کرد: اولویت ما برای اعزام شناگران اول جابجایی رکورد ملی و سپس رفتن به فینال بود که نفر پنجم نتوانست این شرایط را احراز کند.