به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی بلژیک بعد از برتری مقابل پاناما و تونس در دو مسابقه ابتدایی جام جهانی روسیه، در آخرین مسابقه مرحله گروهی همانند انگلیس با ترکیب دوم خود وارد زمین شد، ولی توانست به برتری برسد و با ۹ امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی شود که دومین برد شاگردان مارتینز امروز در سن پترزبورگ و در دیدار رده بندی برابر سه شیر‌ها برای این تیم مقام سومی جام جهانی را رقم زد.

درحالی که هنوز بازی هنوز کاملا گرم نشده بود بلژیکی‌ها از تعلل خط دفاعی حریف استفاده کردند و توسط مونیر در دقیقه ۴ به گل رسیدند. انگلیسی‌ها که غافلگیر شده بودند دقایق بعد هم کمی تحت تاثیر بازی خوب بلژیک بودند و چند بار دیگر دروازه شان با خطر جدی مواجه شد.

با این حال از دقیقه ۲۰ به بعد قرمزپوشان تلاش کردند با حفظ توپ نبض بازی را در اختیار بگیرند و آرام به دروازه حریف نزدیک شوند که یک بار می‌توانستند توسط هری کین به گل تساوی دست پیدا کنند، اما ضربه این بازیکن با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی نیمه اول دو تیم بازی آرامی را در دستور کار قرار دادند و سعی بر حفظ توپ در میانه میدان داشتند. با این حال این بلژیک بود که حملات زهردارتری را روی دروازه حریف پی ریزی کرد.

انگلیسی‌ها در پنج دقیقه پایانی نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما با وجود تلاشی که کردند نتوانستند دروازه حریف را با خطر جدی مواجه کنند تا در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر زردپوشان به پایان برسد.

 
بلژیک مقتدرانه در رده سوم جام جهانی روسیه ایستاد
 
در دقیقه ۵۷ «رومرلو لوکاکو» با پاس عمقی و زیبای ادن هازارد در محوطه جریمه تیم ملی انگلیس در موقعیت گلزنی قرار گرفت، اما نتوانست از موقعیت تک به تک با پیکفورد سنگربان تیم ملی انگلیس استفاده کند و ناکام ماند.

در دقیقه ۶۲ «دلف» مدافع تیم ملی انگلیس یک فرصت صد درصدی گل را از ادن هازارد گرفت و به تکلی به موقع مانع از گلزنی مهاجم تیم ملی بلژیک شد.

در دقیقه ۶۹ «دایر» بازیکن هافبک تیم ملی انگلیس به دنبال یک حرکت ترکیبی از نیمه میدان وارد محوطه جریمه تیم ملی بلژیک شد و، اما توپ او در آستانه ورود به دروازه این تیم با حضور به موقع «آلدرویرد» راهی کرنر شد.

در دقیقه ۷۳ و ۷۴ لینگارد وتریپیر درموقعیت گلزنی قرار گرفتند، اما توپ این دو با بد اقبالی از کنار دروازه بلژیک به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۹ و در حالیکه تیم ملی انگلیس سرتاسر حمله بود، ملی پوشان تیم ملی بلژیک در یک ضد حمله سریع که از چند پاس دقیق صورت گرفت در آستانه گلزنی قرار گرفتند، اما پیکفورد سنگربان تیم ملی انگلیس شوت سنگین مونیه را دفع کرد.

در دقیقه ۸۲ و با همین تاکتیک بازیکنان تیم ملی بلژیک به دروازه تیم ملی انگلیس نزدیک شدند و این بار ادن هازارد پاس درعمق کوین دی بروینه را دریافت کرد و گلزنی کرد.

در ادامه ملی پوشان تیم ملی بلژیک از بهم ریختگی تیم ملی انگلیس که انتظارچنین نتیجه‌ای را نداشتند دو بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شدند، اما موفق نبودند و دیدار شصت و سوم جام جهانی با نتیجه ۲ برصفر به سود تیم ملی بلژیک تمام شد و این تیم سوم شد.

 
بلژیک مقتدرانه در رده سوم جام جهانی روسیه ایستاد

ترکیب تیم ملی بلژیک:

کورتوا، فرتونگن، آلدرویرلد، کمپانی، ویتسل، مونیه، تیلمانس (دمبله دردقیقه ۷۸)، چادلی (فرمالین دردقیقه ۳۹)، دی‌بروین، ازارد و لوکاکو (مرتنز در دقیقه ۶۰).

ترکیب تیم ملی انگلیس:

جوردن پیکفورد، جونز، استونز، مگوئائر، تریپیر، رز (لینگارد دردقیقه ۴۵)، دایر، دلف، لوفتس چیک، استرلینگ (راشفورد دردقیقه ۴۵) و هری کین.

علیرضا فغانی به همراه رضا سخندان ومحمدرضا منصوری قضاوت این دیدار را برعهده داشت، داوربین المللی کشورمان با نشان دادن کارت زرد به استونز و مگوئائر این بازیکنان را جریمه کرد.

تیم‌های ملی فرانسه و کرواسی فردا (یکشنبه) دیدار نهایی جام بیست و یکم را درورزشگاه لوژنیکی برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/