به گزارش پارس نیوز، 

رضا عنایتی در مورد وضعیتش و اینکه هنوز هدایت تیمی را بر عهده نگرفته است، گفت: من در کلاس‌های مربیگری شرکت کردم و خوشبختانه مدرک A. آسیا را گرفتم. در حال حاضر در جایی مشغول نیستم، هر چند که با چند تیم صحبت کرده‌ام. البته عجله‌ای هم برای مربیگری ندارم و سعی می‌کنم انتخابی داشته باشم که به هدف‌هایم نزدیک باشد.

وی همچنین درباره جدایی امید ابراهیمی از استقلال تهران خاطر نشان کرد: این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و ابراهیمی هم تصمیم گرفت که به قطر برود و باید به تصمیم او احترام گذاشت. او وقتی در استقلال بود نهایت تلاش خودش را انجام داد و کارنامه خوبی از خودش برجا گذاشت. طبیعتاً پُر کردن جای ابراهیمی در استقلال بسیار سخت است، ولی کادر فنی استقلال تلاش می‌کند تا بهترین تصمیم را در این مورد بگیرد.

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال تهران در واکنش به انتقاد‌هایی که از خرید‌های این تیم انجام شده است، تصریح کرد: قضاوت در این مورد زود است و باید منتظر شروع بازی‌ها باشیم تا ببینیم خرید‌های استقلال چه عملکردی خواهند داشت. آن‌ها با خواسته شفر به این تیم آمدند و مطمئناً سرمربی استقلال با هدف‌های خاص خودش این نفرات را به تیمش اضافه کرده است.

عنایتی که سابقه بازی در تیم ملی را هم دارد در پاسخ به این پرسش که آیا ایران می‌تواند در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود، تصریح کرد: تیم ملی با این پتانسیل نباید به کمتر از قهرمانی راضی شود. ما که هیچ وقت در جام جهانی به خواسته‌های‌مان نرسیدیم، ولی امیدوارم بعد از سال‌ها در جام ملت‌ها قهرمان شویم و کی‌روش تیم ما را قهرمان کند.