به گزارش پارس نیوز، 

علی دایی بعد از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده به همراه سایپا، اردوی این تیم را در سرعین پیگیری کرد تا شرایط آماده سازی پیش فصل شاگردانش را مهیا کند. او اکنون با تیمی متفاوت نسبت به فصل گذشته پا به مسابقات فصل هجدهم خواهد گذاشت، تیمی که قلی زاده را روانه لیگ بلژیک کرده و ترابی نیز در پایان نیم فصل به جمع سرخپوشان خواهد پیوست. با این حال او نشان داده که در هر فصل قادر است ستاره‌ای جدید به فوتبال معرفی کند. دایی در گفتگو با میزان در خصوص شرایط این فصل تیمش، پرسپولیس، تیم ملی و کارلوس کی روش پاسخ داده که در ادامه می‌خوانید.

 

با جذب دو بازیکن تیم ما کامل می‌شود

 

خدا را شکر اردوی خوبی بود. هم خوب تمرین کردیم و هم فشار خوبی روی بازیکنان آمد. بچه‌های تمرینات بدنی سازی سختی را در سرعین پشت سر گذاشتند و خوشحالم از اینکه مصدوم خاصی هم در اردو نداشتیم. سعی می‌کنیم در یکی دو پست دیگر بازیکن جذب کنیم تا تیم‌مان برای لیگ و آسیا کامل شود.

 

در مرام ما نیست بازیکنی را به زور نگه داریم

 

ببنید اخلاق من این است که هیچ گاه بازیکنی را به زور نگه نمی‌دارم. همانطور که دیدید سال قبل هم عباس زاده وقتی خواست به نساجی برود با او همکاری کردیم. در مرام ما این نیست که کسی را به زور نگه داریم. ترابی هم در سایپا زحمت کشیده بود وکارش را انجام داده بود. ما دوست نداشتیم که جلوی پیشرفت ترابی را بگیریم.

 

راز ستاره شدن بازیکنان در تیم دایی

 

این بازیکنان فقط خوب تمرین کردند و توانستند به حقشان برسند. امثال قلی‌زاده و ترابی بیشتر از اینها جا دارند که پیشرفت کنند و به درجات بالاتر برسد. مطمئنا اگر این دو بازیکن به جایی رسیدند شایستگی خودشان بوده. مطمئنا تمام تلاش ما این است که بازیکنان بتوانند از فرصت و جایگاهی که نصیب‌شان می‌شود برای حضور در جایگاه بهتر سود ببرند. ما بازیکنی را انتخاب می‌کنیم که بتواند به کارمان بیاید و بهترین باشد. در ضمن کاری هم از دست ما برای آنها بربیاید انجام می‌دهیم.

 

سروش را برای یک فصل می‌خواهم

 

سروش بازیکن خوبی است و به درد هر تیمی می‌خورد، اما وقتی این پیشنهاد به من شد قبول نکردم. ما از خدایمان است که بازیکنی مثل رفیعی را در تیم‌مان داشته باشد، اما تا آخر فصل نه اینکه بخواهیم چنین بازیکنی را بگیریم و نیم فصل هم او را از دست بدهیم. مطمئنا ما در نیم فصل دوم کارمان دشوارتر است، چون هم لیگ سخت‌تر می‌شود و هم لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم به خاطر همین نمی‌توانیم کاری کنیم که تیم‌مان خالی شود.

 

هیچ خبری از اخباری نداریم

 

باور کنید که ما هیچ خبری از اخباری نداریم! وقتی تمریناتمان شروع شد به ما اطلاع دادند که اخباری به تمرین نمی‌آید. شما اسمش را چه می‌گذارید؟ منیجر یا مدیر برنامه! اخباری به علی حاتم پیامک داد که این بازیکن در اسپانیا است. من واقعا خبری از اخباری ندارم فقط می‌دانم یکی دو بار به باشگاه آمده. اخباری تکلیف خودش را مشخص نمی‌کند. اگر او جدا شود دنبال دروازه‌بان می‌رویم، اما اگر بماند شرایط برایش فرق می‌کند، چون در تمرینات اول فصل حضور نداشته.

 

نباید کی روش را به سادگی از دست بدهیم

 

به نظر من با توجه به اینکه فاصله کمی تا آغاز جام ملت‌های آسیا مانده باید کی‌روش را نگه می‌داشتیم و نباید اجازه می‌دادیم که او در این شرایط از ایران برود. بالاخره کی‌روش به خوبی تیم‌های آسیایی را می‌شناسد و روی تیم خودمان هم که اشراف کامل دارد. ما با کی‌روش در این سال‌ها به چیز‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم و نباید به راحتی او را از دست بدهیم.

 

 

ایران شانس قهرمانی در آسیا را دارد

چرا شانس نداریم؟ شرایط هر بازی و هر تورنمنت با بازی دیگر متفاوت است. همه بازی بلژیک و ژاپن را دیدیم، ژاپن مطمئنا بهترین بازی تاریخش را مقابل بلژیک انجام داد، اما قرار نیست که در همه بازی‌ها اینطور باشد. همین ژاپن با ۴ امتیاز از گروهش صعود کرد و تیم ملی ما هم در جام جهانی ۴ امتیاز گرفت پس فرقی وجود ندارد. از نظر من بین ایران و ژاپن هیچ فرقی نیست فقط تاکتیک مربیان با هم فرق می‌کند.

 

مگر کره می‌تواند بعد از برد آلمان همه را له کند؟

 

مقایسه ایران و ژاپن مقایسه درستی نیست، از نظر همن همین استرالیا که در جام جهانی یک امتیاز گرفت نسبت به بقیه تیم‌های آسیایی قوی‌تر است. شرایط بازی‌های آسیایی و جام جهانی با هم فرق می‌کند اگر اینطور باشد کره‌ای که آلمان را برد باید کل تیم‌های آسیایی را له کند، اما همین تیم شش هفت سال است ایران را نبرده. با یک بازی که نمی‌شود علمکرد یک ساله یک تیم را زیر سوال برد یا از یک تیم تعریف کرد. نباید به خاطر اختلافتمان که کسی را خراب کنیم یا چیز‌های دیگر را وسط بیاوریم. من این مقایسه‌ها را دوست ندارم، شما مطمئن باشید اگر همین ژاپن با مراکش در جام جهانی بازی می‌کرد مثل آب خوردن شکست می‌خورد.

 

پیش بینی تیم فینالیست؟

 

من خیلی دوست دارم فرانسه وا نگلیس فینال را برگزار کنند.

 

آرزو برای فغانی در جام جهانی

من برای فغانی آرزوی موفقیت می‌کنم گروه داوری ایران فوق العاده بوده و امیدوارم که فینال جام جهانی را هم قضاوت کنند.


انتهای پیام/