به گزارش پارس نیوز، 

سهراب بختیاری‌زاده در مورد پیروزی تیم امید در دیدار دوستانه مقابل بادران گفت: برد هدف دوم و سوم ما در این بازی بود. هدف اصلی ما این بود که به شناخت بیشتری از بازیکنان دست پیدا کنیم و وضعیت انضباطی آنها را در بازی تحت فشار ببینیم تا در تصمیمات آینده دقیق‌تر باشیم در کل بچه‌ها خوب بودند و در شرایطی که تمرینات پرفشاری برگزار می‌کنند عملکرد خوبی داشتند هرچه بازی‌های دوستانه بیشتری داشته باشیم می‌توانیم عملکردمان را بهبود ببخشیم.

وی در مورد اینکه در کنار زمین روی مسائل اخلاقی هنگام برگزاری بازی به بازیکنان تأکید داشت، گفت: فوتبال بسیار پربرخورد است و باید بازی را محکم دنبال کرد. اما باید بعد از سوت داور رفتاری دوستانه و جوانمردانه داشت. 

بختیاری‌زاده در رابطه با هم‌گروهی تیم امید با عربستان، میانمار و کره شمالی عنوان کرد:‌ در فوتبال بازی ساده نداریم در جام جهانی دیدیم تیم‌های بزرگ با داشتن ستاره‌های زیاد مقابل حریفان خود دچار مشکل می‌شدند. برای تیم امید هم همین شرایط وجود دارد. الان که تیم ملی در جام جهانی نیست باید بیشتر به تیم امید توجه کرد. این بازیکنان با یک چشم به هم زدن نسل بعدی فوتبال ایران هستند و باید چشم‌امیدمان به آنها باشد.

وی در مورد عملکرد تیم ملی در جام جهانی و بازی دفاعی که انجام داد، تصریح کرد: سازمان دفاعی در فوتبال متفاوت است براساس دارایی و کیفیت‌مان باید شکل دفاعی را در بازی مشخص کنیم.

مربی تیم امید در مورد اینکه آیا اتوبوس پارک کردن در فوتبال کار خوبی است، اظهار داشت: خیلی از تیم‌های بزرگ هم اقدام به دفاع اتوبوسی می‌کنند مثلاً چلسی مقابل بارسلونا این کار را انجام داد. براساس شرایط بازی افکار دفاعی را باید در نظر گرفت فقط ما این کار را نمی‌کنیم. زیبا بازی کردن فقط تصمیم منطقی در فوتبال نیست باید براساس دارایی شرایط و تاکتیک بازی را در نظر  گرفت. ما استراتژی خوبی داشتیم و توانستیم با کمترین اشتباه برنامه‌مان را اجرا کنیم. البته در جام ملت‌ها شرایط به مراتب متفاوت‌تر و سخت‌تر است و باید آنجا هم تاکتیک متناسب مسابقات را مدنظر قرار دهیم.

وی در مورد اینکه برخی معتقدند تیم ملی با عملکردی هجومی‌تر مثل دقایق پایانی بازی با پرتغال می‌توانست به موفقیت برسد، گفت: ۲۰ دقیقه بازی خوب‌مان مقابل پرتغال به خاطر این بود که ۷۰ دقیقه خوب دفاع کردیم. فوتبال ای وای و ای‌کاشی که همه بعد از بازی می‌گویند نیست این طور نیست که بگویم ای کاش مثل آن دقایق بازی می‌کردیم. باید با هدف و برنامه پیش رفت ما برنامه‌مان این بود که ابتدا گل نخوریم و سپس اگر گل خوردیم با ریسک بیشتر بازی کنیم.

بختیاری‌زاده در مورد اینکه کی‌روش بدون تمدید قرارداد از ایران رفت، تصریح کرد: این مسائل مدیریتی است و من به آن ورود نمی‌کنم. فوتبال انتها ندارد و هرچه شما بیشتر در مورد فوتبال می‌‌دانید می‌بینید که علم‌تان به خیلی از اتفاقات کمتر است و نیاز به کار بیشتر دارید.

انتهای پیام/