به گزارش پارس ، به نقل از فارس، تمرین تیم ملی بسکتبال از روز گذشته در سالن آزادی تهران برگزار شد و ملی پوشان دعوت شده زیر نظر کادر فنی به تمرین پرداختند.

پیش از آغاز این تمرین مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی در جمع ملی پوشان اظهار داشت: وارد مرحله جدیدی شدیم. هدف ما فقط قهرمانی در آسیا نیست و بلکه باید از امروز به جام جهانی و رقابت های آینده فکر کرده و با برنامه ریزی درست پله پله برای رسیدن به اهداف مورد نظر حرکت کنیم. مسابقات آسیایی فرصت خوبی برای تمام بازیکنان است و از این حیث در کنار با تجربه ها از حضور جوانترها هم استفاده خواهد شد.

وی گفت: یک سال است در کنار شما هستم و از صمیم قلب و با تمام توانم با شما همراه خواهم بود و با وجود اینکه اسلوونیایی هستم، اما خودم را یک ایرانی می دانم و برای دفاع از اعتبار ایران در میادین بین المللی تلاش خواهم کرد. سطح توانایی بازیکنان و داوران ایرانی بسیار بالاست و زمانی که بسکتبال ایران را با کشور خودم مقایسه می کنم، تفاوت چندانی نمی بینم.

سرمربی تیم ملی در ادامه به نقش تک تک بازیکنان تیم اشاره کرد و گفت: ۱۲ بازیکن برتر به تنهایی نمی توانند در کسب عنوان قهرمانی موفق عمل کنند لازم است کل تیم با یک هدف مشترک در این راستا گام بردارند و از طرفی اطمینان متقابل بین بازیکنان و کادر فنی نیز از ارکان مهم موفقیت به حساب می آید. کادر فنی تلاش می کند بهترین نتیجه را بگیرد و بازیکنان هم لازم است چنین تفکری داشته باشند.

بچیروویچ در پایان صحبت هایش از بازیکنان خواست تا نظم و انضباط را در طول اردو به بهترین شکل رعایت کرده و با صد در صد توان و انرژی در تمرینات شرکت کنند. از طرفی خواسته های خود را از طریق صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی و نماینده بازیکنان با کادر فنی در میان بگذارند.

تیم ملی بسکتبال ۱۸ خرداد قرار است برای برپایی اردوی برون مرزی راهی ترکیه شود.

مسابقات جام ملت های آسیا مردادماه در فیلیپین برگزار می شود.