به گزارش پارس نیوز، 

آشیل نام گربه ای روسی بود که در جام جهانی 2018 روسیه، قرار بود به عنوان پیش گوی بزرگ معرفی شود و بالاتر از آن هشت پای معروف در صدر مشهور ترین حیوانات جهان قرار بگیرد؛  مسئله ای که به غیر مرتبط بودن آن با جام جهانی و نادرستی اش خیلی زود برملا شد.

قطعا که چنین حواشی برای هواداران و افراد پیگیر بسیار جالب خواهد بود، اما واقعیت پشت ماجرا چیز دیگری است! روس ها از هر دری برای درآمد زایی در جام جهانی 2018 بهره بردند و این مسئله نیز خارج از استثنا نبود، چرا که آشیل گزینه ای بزرگ برای توریست های هیجان زده بود که می توانست برای ساعاتی با پیش گوی ساختگی اعظم سرگرمشان کند.

 

آشیل
 

روس ها برای ورودی برج ناقوس که در آن آشیل نگه داری می شد، از هر توریست مبلغ 1500 روبل را دریافت می کردند و در زمان پیش بینی های او نیز این نرخ را تا 4 برابر افزایش می دادند تا با سو استفاده از احساسات فوتبال دوستان، بتوانند بازار پر رونق خود را داغ نگه دارند.

طریقه پیش بینی های آشیل به گونه ای بود که در بازی برای مثال: ایران - اسپانیا، پیش روی او دو ظرف غذا با پرچم های دو تیم قرار می دادند! اگر آشیل از ظرف ایران غذا می خورد، ایران برنده بازی معرفی می شد و اگر از ظرف غذای منقش به پرچم لاروخا، حریف برنده احتمالی معرفی می شد!

 

آشیل
 

شاید این ماجرا برای افراد پیگیر خیلی جالب بوده باشد، اما واقعیت این است که این مسئله ساده لوحانه ترین حالت ممکن را داشت، چرا باید یک گربه که از روی غریضه به سراغ غذا می رود، سرنوشت یک بازی فوتبال را تمام شده دانست؟ اصلا چرا باید حیوانات را که همواره حقوقی نقض شده داشته اند، وارد هیجانات و سرگرمی های نسل بشریت کرد؟ شاید روس ها حالا متوجه این ماجرا نشده باشند، اما آنها سوای بر اشتباه خود، ناخواسته به اعتبار آشیل به عنوان یک پیش گو هم لطمه وارد کردند، چرا که تنها چند پیش بینی او درست از آب درآمد!


انتهای پیام/