به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی لیگ برتر را در فصل 95-94 در کارنامه دارد در فاصله سه هفته تا آغاز فصل جدید رقابت‌ها, در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد. این باشگاه یکی از زیرمجموعه‌های گروه ملی فولاد به حساب می‌آید که اخیراً مالکیتش از عبدالرضا موسوی به بانک ملی انتقال داده شده است, هرچند هنوز تغییرات این کارخانه به ساختمان باشگاه نرسیده و کماکان امیر سلطانی مدیریت آبی‌های خوزستانی را برعهده دارد.

تاکنون هفت بازیکن که همگی آنها جزو بازیکنان اصلی و تأثیرگذار این تیم جنوبی در فصل پیش بودند, جدا و به تیم‌های دیگر پیوسته‌اند. وحید شیخ‌ویسی, عقیل کعبی, حکیم نصاری, موسی کولیبالی, اسماعیل شریفات, دانیال ماهینی و میثم دورقی افرادی هستند که بعد از جدایی‌شان هنوز حتی برای یکی از آنها نیز جایگزینی معرفی نشده است. به این تعداد, جدایی عبدالله ویسی نیز اضافه می‌شود, مربی که بعد از اختلافات شدید با مالکان قبلی دیگر جایی برای نشستن روی نیمکت استقلال خوزستان نداشت تا حالا سر از مسجدسلیمان و نفتِ این شهر دربیاورد.

استقلال خوزستان حالا در مالکیت بانک ملی است و درحالی که انتظار می‌رفت با این تغییر و تحولات اوضاع بهبود یابد، اما هنوز حتی از سرمربی جدید این تیم و آغاز تمرینانش خبری نیست. البته بعد از جدایی ویسی, مالکان وقت باشگاه صمد مرفاوی را به‌عنوان جایگزین او انتخاب کردند و جلسات تست‌گیری و استعدادیابی از بازیکنان بومی نیز برگزار شد، ولی مرفاوی به دلیل نامشخص بودن وضعیت مدیریتی باشگاه عطای سرمربیگری استقلال خوزستان را به لقایش بخشید و همان اول کار, از سمتش کناره‌گیری کرد. حال نیز گفته می‌شود هدایت تیم به سید سیروس نعمتی‌نژاد, (دستیار فصل گذشته سید اکبر پورموسوی در فولاد خوزستان) سپرده شده اماهنوز نه از قراردادی خبری است و نه حضوری در باشگاه!

علاوه بر این مشکلات, استقلال خوزستان با بدهی 16 میلیارد تومانی مواجه است, مسئله‌ای که با توجه به تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه باشگاه‌های بدهکار اجازه حضور در فصل پیش‌رو را نخواهند داشت, کار مدیران جدید گروه ملی برای حفظ استقلال خوزستان سخت‌تر از قبل شده است. همه این موارد در کنار حتی موضوعاتی مثل حاشیه‌های سرقت از دفتر باشگاه و بحث عدم شفایت مالی و پرداخت نشدن درصد زیادی از مطالبات بازیکنان باعث شده تا در حالی‌ که اکثر تیم‌ها در حال تقویت خود و برگزاری اردوی‌های تدارکاتی هستند, این تیم خوزستانی در بلاتکلیفی به سر ببرد. باشگاه استقلال خوزستان با قهرمانی‌ غیرمنتظره‌اش در لیگ برتر به باشگاه لستر‌سیتی و داستان قهرمانی این تیم در انگلستان تشبیه می‌شد و حالا می‌توان وضعیت لسترِ ایران را حتی با عنوان «آنسرسنتی» (Uncertainty) به معنی «بلاتکلیفی» در زبان انگلیسی نیز بازگو کرد.

البته حضور کسری غفوری, مدیرعامل جدید گروه ملی که با سابقه نایب رئیسی در فدراسیون‌ اسکواش و دبیری کمیته ساحلی فدراسیون والیبال, فردی ورزشی به حساب می‌آید، می‌تواند امتیاز مثبتی برای بازگرداندن روز‌های خوب استقلال خوزستان دانست.

انتهای پیام/