به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی فوتبال ایران درحالی به کار خود در بیست و یکمین دوره رقابت‌های جام جهانی پایان داد که برخی باشگاه‌ها به خاطر حضور بازیکنانشان در تیم ملی عایدی خوبی داشتند. این در حالی بود که اظهارنظرها و اخبار متفاوتی درمورد چگونگی و میزان درآمد باشگاه‌ها مطرح شده است.

با توجه به تعداد بازیکنان شاغل در لیگ ایران در تیم ملی که در جام جهانی روسیه حاضر بودند به اضافه بازیکنانی که در دو سال اخیر مدتی را در لیگ ایران گذرانده‌اند باشگاه‌های ایرانی مجموعا ۲ میلیون و ۵۲۴ هزار دلار از فیفا دریافت خواهند کرد.

این عدد ایران را در رتبه بیستم درآمدها در بین کشورها گذاشته است. در ۲ سال گذشته باشگاه‌های ۵۳ کشور مختلف حداقل یک بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشته‌اند. رتبه اول در اختیار انگلیس قرار دارد. تعداد زیادی از بازیکنان حاضر در جام جهانی نه فقط در لیگ برتر، که در لیگ قهرمانی انگلیس (یک دسته پایین‌تر از لیگ برتر) شاغل هستند. به همین خاطر باشگاه‌های انگلیسی مجموعا نزدیک به ۳۷ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

استقلال با داشتن ۴ بازیکن در جام جهانی بیشترین درآمد را در بین باشگاه‌های ایرانی از سوی فیفا دارد. پرسپولیس اگرچه ۲ بازیکن در جام جهانی داشت، با توجه به حضور بازیکنانی دیگر در فصل قبل به درآمد ۷۳۴ هزار دلاری رسید.


انتهای پیام/