به گزارش پارس نیوز، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره جلسه روز گذشته اش با کارلوس کی روش برای ادامه همکاری این سرمربی با فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بیان کرد: جلسه با کی روش موفقیت آمیز بود و توافق کردیم او تا پایان جام ملت‌های آسیا سرمربی ایران باشد. کارلوس کی روشاذعان کرد برای موفقیت در ایران می‌ماند و برای رسیدن به این موفقیت، باید موئلفه‌ها و ابزار مورد نیاز فراهم شود. به اعتقاد من هم این امر درست است و با جشن و شادی نمی‌توان قهرمان جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا شد.

او ادامه داد: ما نباید از رقیبانمان عقب بیفتیم. چین، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن تا بن دندان مسلح هستند و بودجه شان هم از ما بیشتر است.

کل هزینه‌های تیم ملی را با ۴۵ میلیارد تومان اداره می‌کنیم.

او درباره تصویب برنامه‌های تیم ملی از سوی هیئت رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت: هیئت رئیسه سازمان لیگ مصوبه‌ای در مورد مشارکت باشگاه‌ها در برنامه‌های تیم ملی به باشگاه‌ها ابلاغ و آن‌ها این مصوبه را تائید کرده اند. یک مربی یا یک باشگاه حق ندارد مصوبه تائید شده را زیر پا بگذارد. سازمان لیگ مسئول تمامی این موارد است. باید برای حضور پر قدرت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، این مسائل لحاظ و هماهنگی‌های لازم انجام شود تا برنامه جامعی که در این باره تهیه و به باشگاه‌ها ابلاغ شده است، اجرا شود. من هم با وزیر ورزش و جوانان صحبت کردم و گفتم این خرد جمعی باید اجرا شود.

تاج درمورد دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام ملت‌های ۲۰۱۹ گفت: قرار است با ژاپن و کره جنوبی بازی دوستانه برگزار کنیم و این بازی‌ها برای آماده سازی تیم ملی نیاز است، اما برای رفت و آمد به این کشور‌ها دست کم ۲ روز زمان نیاز داریم. باید دولت با نگاه ملی به ما نگاه کند چراکه همه جای دنیا از فوتبال حمایت‌های دولتی می‌شود. منابع لازم را برای اجرای همه برنامه‌ها نداریم و اگر دولت می‌خواهد باز هم شادی را بین مردم ببیند، باید هزینه کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد آخرین وضعیت برگزاری بازی دوستانه با برزیل گفت: برای این بازی مذاکرات مقدماتی انجام شده است، اما دیدار تدارکاتی با برزیل اکنون به کار ما نمی‌آید و باید بیشتر روی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا متمرکز شویم.

تاج درباره دعوای رسانه‌ای کارلوس کی روش با برانکو ایوانکوویچ و شایعه انتخاب زلاتکو دالیچ به جای کی روش تصریح کرد: به کی روش گفتم دیگر مصاحبه نکند و هیچ سرمربی دیگری هم نباید در این مورد حرف بزند. صحبت من درباره مسائل فنی نیست و نمیخواهیم جای کی روش، کسی را بیاوریم. دالیچ و غیر دالیچ هم نداریم و باید این بحث‌ها تمام شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره عملکرد خوب علیرضا فغانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار داشت: ۲ تیم در روسیه داشتیم و تیم داوری ما همچنان در روسیه حضور دارد. پس از هر بازی برای فغانی آرزوی موفقیت می‌کنیم و به او زنگ می‌زنیم. روز گذشته فغانی بازی سخت آرژانتین و فرانسه را مدبرانه سوت زد و شانس بالایی برای حضور در مراحل نهایی جام دارد.