به گزارش پارس نیوز،  در ادامه پیوستن بازیکنان تیم ملی والیبال ایران به تیم های اروپایی پس از لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸، هفته گذشته خبر عقد قرار داد صابر کاظمی جوان ۱۹ ساله گنبدی به تیم زراعت بانک ترکیه منتشر شد و او با این انتقال به جوان ترین لژیونر تاریخ والیبال ایران تبدیل شد.
صابر کاظمی فصل گذشته در تیم شمس عضویت داشت که خود این تیم نیز از مشتقات کارخانه کاله مازندران به حساب می آید و به عنوان اسپانسر جهت حمایت از بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان در لیگ برتر حضور پیدا کرده بود اما پیوستن پشت خط زن آینده دار تیم ملی والیبال ایران به زراعت بانک ترکیه با حاشیه هایی روبرو است که نشان از عدم توجه به برخی اصول حرفه ای دارد که می تواند بر آینده درخشان کاظمی تاثیر منفی بگذارد.
در همین خصوص یکی از مسئولان باشگاه ورزشی کاله مازندران به خبرنگار ایسنا گفت: صابر کاظمی متولد ۱۳۷۷ است. باشگاه کاله که همواره در راستای حمایت از استعدادها گام برداشته است در سال ۱۳۹۵ قراردادی پنج ساله را با صابر کاظمی امضا کرد و این عقد قرارداد در حضور پدر کاظمی و با امضای خودش به ثبت رسید. در حال حاضر نیز از پیوستن بازیکنان جوان به تیم های اروپایی بسیار خوشحالیم اما بحثی که در این میان وجود دارد توجه به حق رشدی است که باشگاه‌ها برای پرورش استعدادها هزینه می‌کنند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به قراردادی که باشگاه کاله تا ۱۴۰۰ با صابر کاظمی داشته است در ابتدا باید بگویم که اگر این بازیکن جوان قصد انتقال به یک تیم دیگر را داشت باید از قبل با مسئولان باشگاه کاله هماهنگی ها را انجام می داد. در وهله دوم نیز پس از این انتقال کاظمی باید درصدی از قراردادش را به عنوان حق رشد به باشگاه کاله بپردازد چرا که باشگاه هایی که در مسیر پشتوانه سازی هستند باید با کسب درآمد به راهشان ادامه دهند. در تمام دنیا و در رشته‌های مختلف ورزشی باشگاه هایی وجود دارند که تنها به دنبال نتیجه گرفتن هستند اما برخی دیگر به فکر سازندگی و پرورش استعدادها هستند. هدف ما از این بحث ها کاسبی کردن نیست چرا که پول اصلی را در این بین دلال ها به جیب می زنند. واقعا نمی‌دانیم که کاظمی از چه مسیری به تیم زراعت بانک پیوسته است. وقتی بازیکنی اسم و رسم ندارد قراردادش پس از بررسی ارگان‌های مختلف در محضرخانه ثبت می شود و این قراردادها در هیئت والیبال به امضا نمی رسد. قطعا پیگیری های را انجام خواهیم داد و در حال حاضر نیز مکاتبات رسمی را با باشگاه زراعت بانک آغاز کرده ایم و به خود صابر کاظمی هم این مسئله را اطلاع دادیم و او باید به باشگاه بیاید تا در این باره صحبت شود.