به گزارش پارس نیوز،  رقابت برای کسب توپ طلا با اتفاقاتی که شنبه شب رخ داد شرایط متفاوتی پیدا کرد. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، دو کاندیدای اصلی این جایزه دیشب با جام جهانی خداحافظی کردند. مسی به همراه  تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین سه بر چهار مغلوب فرانسه شد و رونالدو با پرتغال دو بر یک مغلوب اروگوئه شد. دو ستاره کنونی جهان از سال ۲۰۰۷ اجازه ندادند بازیکنی برنده توپ طلا شود. آخرین فوتبالیستی که توانست صاحب این عنوان شود، کاکا بود. رونالدو در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ برنده توپ طلا شد. این‌ در حالی است  که مسی توانست در سال ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ این عنوان را به دست آورد.

ستاره آرژانتینی در سال ۲۰۱۰ در حالی برنده این جایزه شد که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی آفریقای جنوبی با آرژانتین مقابل آلمان شکست خورد و از صعود به دور بعد باز ماند. آندرس اینیستا و ژاوی هرناندس، دو نامزد نهایی توپ طلا با وجود این که به همراه اسپانیا فاتح جام جهانی شدند، نتوانستند این جایزه را از آن خود خود کنند. از طرفی وسلی اشنایدر نیز با هلند فینالیست جام جهانی شد و به همراه اینتر سه گانه را به دست آورد اما حتی در فهرست نهایی توپ طلا حضور نداشت.

در نبود ستارهای پرتغال و آرژانتین، کیلیان ام‌باپه، آنتوان گریزمان و نیمار می‌توانند امیدوار باشند این جایزه را به دست آورند. 

ام‌باپه

مهاجم جوان خروس‌ها به ستاره فرانسه تبدیل شده است. ام‌باپه در حالی به مرحله یک چهارم نهایی رسید که تیم لیونل مسی را تحقیر کرد. مهاجم فرانسوی یک پنالتی‌ برای تیمش گرفت و دو گل برابر آرژانتین به ثمر رساند. با این حال او تنها در تیم‌ ‌ملی درخشش نداشته است. او یکی از ستارگان آینده‌دار فوتبال اروپا محسوب می‌شود. ام‌باپه در پاری ‌سن‌ ژرمن توانست ۲۱ گل به ثمر برساند و ۱۶ پاس گل دهد تا سومین گلزن برتر لیگ یک فرانسه پس از ادینسون کاوانی (۲۸ گل) و نیمار (۱۹ گل) شود. علاوه بر این  آمار درخشان نباید جوانی او را نادیده گرفت. مهاجم فرانسوی ۱۹ ساله است و دسامبر ۲۰ ساله می‌شود. او با سن پایین آینده درخشانی خواهد داشت و می‌تواند به بهترین‌ها دست یابد. ام‌باپه در سال گذشته جایزه "پسر طلایی" را دریافت کرد. این عنوان به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال داده می‌شود.

گریزمان

مهاجم فرانسوی بهترین آمار خود را در تیم‌ ‌ملی به ثبت رسانده است. گریزمان تاکنون در جام جهانی دو بار گلزنی کرده است که هر دو از روی نقطه پنالتی‌ وارد دروازه‌ حریفان شد. او بازیکن اصلی خروس ها محسوب می‌شود اما نقشش در تیم‌ ‌ملی مانند اتلتیکومادرید نیست. ستاره فرانسوی در فصلی که گذشت به همراه اتلتیکومادرید  بهترین دوران ورزشی اش را گذراند و توانست به همراه این تیم فاتح لیگ اروپا شود. گریزمان نقش مهمی در فینال داشت و توانست دو گل به ثمر برساند. او بهترین بازیکن دیدار نهایی نیز شد.

مهاجم فرانسوی رقابت با رونالدو و مسی را برای توپ طلا تجربه کرده است. او در سال ۲۰۱۶ در میان سه نامزد نهایی قرار گرفت و در نهایت پس از دو ستاره پرتغالی و آرژانتینی در رتبه سوم قرار گرفت.

نیمار

نیمار رهبر برزیل است. مهاجم پاری ‌سن‌ ژرمن ستاره سلسائو محسوب می‌شود. او در جام جهانی یک گل برابر کاستاریکا به ثمر رساند اما او به عنوان ستاره تیمش محسوب می‌شود و زمانی که صاحب توپ می‌شود، همه نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند.

نیمار با ۵۶ گل برترین گلزن تاریخ کشورش محسوب می‌شود. او می‌خواهد این آمار را در جام جهانی بهبود ببخشد. نیمار در پاری ‌سن‌ ژرمن نیز یک بازیکن بزرگ محسوب می‌شد و پس از این که با قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو به این تیم فرانسوی پیوست توانست عملکرد درخشانی داشته باشد. تنها کاوانی بیش از او گلزنی و ۴۰ بار دروازه‌ حریفان را باز کرد. نیمار دررقابت‌های فرانسه ۲۸  گل به ثمر رساند. ستاره برزیلی در حالی این آمار را به ثبت رساند که بخشی از فصل را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد.