به گزارش پارس نیوز، تیم ملی فوتبال پرتغال در دیدار مقابل اروگوئه با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا قهرمان اروپا با رونالدو برترین فوتبالیست جهان هم از رسیدن به جمع 8 تیم برتر جهان باز بماند.

رونالدو در این بازی مانند بسیاری از دیدارهای دیگری که به میدان رفت، تلاش خود را انجام داد اما در نهایت تقدیر حذف پرتغال قهرمان اروپا با رونالدو بود.

این اتفاق در شرایطی برای کریس رخ داد که تنها ساعاتی قبل از آن آرژانتین با فرمانده و کاپیتان خود لیونل مسی وداعی تلخ با جام جهانی داشت تا روسیه یک شبه دو ابر ستاره حاضر در این پیکارها را از دست داده باشد.

عملکرد دو دارنده 5 توپ طلا در این رقابت‌ها اصلا شبیه هم نبود، رونالدو در شرایطی بازی‌هارا آغاز کرد که موفق شد در گروهی که ایران هم حضور داشت، در بازی اول قدرتمندانه هت‌تریک کند و یک تنه پرتغال را مقابل اسپانیا به تک امتیاز ارزشمند بازی برساند و شاید اگر او نبود، سرنوشت برای ایرانی‌ها هم تغییر می‌کرد.

در بازی دوم باز هم کریس زننده تک گل پیروزی بخش تیمش مقابل مراکش بود و ناکامی کریس از دیدار با ایران و پنالتی از دست رفته‌اش مقابل بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی رقم خورد. 

اما مسی شرایط متفاوتی داشت، فوق ستاره آرژانتنی که پیش از این اعلام کرده که پس از جام جهانی دیگر در تیم ملی نخواهد بود و روسیه آخرین آوردگاه او در جام جهانی است، بسیار امیدوار بود که به همراه آلبی سلسته بدرخشد اما این تیم توان درخشش نداشت.

مسی در اولین بازی خود در این تورنمنت مقابل ایسلند با انگیزه به تساوی یک بر یک رسید و مسی ناکام این بازی با یک پنالتی از دست رفته بود.

در ادامه دیدار با کرواسی برای مسی و آرژانتینی‌ها کابوس‌وار به پایان رسید و ناکامی مطلق برای شاگردان خورخه سامپائولی با شکستی تحقیرآمیز مقابل کروات‌ها همراه بود.

تنها دیدار مقابل نیجریه بود که امید هموطنان مارادونا را زنده کرد،‌اگرچه این اسطوره آرژانتینی را به بیمارستان کشاند!

پای مسی در این بازی به گل باز شد و روخو فرشته نجات آرژانتین شد تا مسی روی دوش او سوار شود و امیدهایش برای بقا در این جام زنده بماند.

دیدار با فرانسه برای مسی و آرژانتینی‌ها فرا رسید اما با وجود پیشی گرفتن آرژانتینی‌ها در نیمه دوم از خروس‌ها باز هم حسی عجیب نزد هواداران مسی، حذف آرژانتین را فریاد می‌زد، بله؛ دفاع متزلزل آرژانتین تمام رویاهای مسی را بر باد داد تا لیونل دستش از جام کوتاه بماند.

اروگوئه هم برای آرزوهای کریس پرتغالی که همین دو سال پیش به صورت دراماتیک قهرمان قاره سبز شده بود، سدی محکم بود تا دارندگان 10 توپ طلا وداعی تلخ با بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان داشته باشند و شاید هواداران فوتبال دیگر این دو ابر ستاره مستطیل سبز را در این مسابقات نبینند و حسرت مادام‌العمر برای عاشقان فوتبال باقی بماند.