به گزارش پارس نیوز، نکیسا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاری درباره خداحافظی آزمون از تیم ملی به بهانه انتقاداتی که از عملکرد ولی در جام جهانی صورت گرفته است، اظهار داشت: این بحث کاملا روانشناسی است. متاسفانه در جامعه امروز، مردم ایران بسیار کم حوصله هستند و سریع می خواهیم از مشکلات فرار کنیم. متاسفانه به سرعت فراموش می کنیم که افراد چه زحماتی برای ما کشیده اند و به بدترین وضعیت با آنها برخورد می کنیم.
وی ادامه داد: این نشان می دهد جامعه ما به لحاظ رفتارشناسی با مشکلات بیشتری دست به گریبان است. سردار آزمون همان کسی است که در مقدماتی جام جهانی برای ما گل های زیادی را به ثمر رساند. اگر به یاد داشته باشید منتقدان می گفتند که نباید بیراموند درون دروازه ایران در جام جهانی می ایستاد، اما امروز همه می گویند که شاهکار کرد که نشان می دهد باید اینگونه موارد آسیب شناسی شود.
این بازیکن اسبق تیم پرسپولیس تهران با بیان اینکه اگر آزمون از یک تیم متوسط لیگ برتری به تیم ملی دعوت شده بود و استطاعت مالی که امروز دارد را نداشت، آیا بازهم با توجه به انتقاداتی که صورت گرفته است، حاضر بود از تیم ملی خداحافظی کند؟، ادامه داد: این امنیتی که امروز به لحاظ شغلی دارد، باعث اتخاذ چنین تصمیمی شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آزمون آیا با خداحافظی از تیم ملی پاسخ مناسبی به مردم ایران که برای وی سرمایه گذاری کرده اند، می دهد یا خیر؟ گفت: این اقدام آزمون قطعا پاسخ مناسبی به خواست و حمایت های مردم ایران نیست و نشان می دهد که بازیکنان ما فقط به لحاظ فیزیک بدنی پیشرفت های زیادی کرده اند. بازیکنان ما به اندازه اسمشان نتوانسته اند به تفکرات و صبوری خود مسلط باشند. بازیکنی که هرچقدر به لحاظ فنی بزرگتر می شود، باید از نظر روحی و جنبه های اجتماعی، فضای فکری خود را ارتقا دهد.
نکیسا در پاسخ به این سوال که با اتفاقی که رخ داد آیا دیگر نباید از ورزشکاران کشور انتقاد شود تا آنها ناراحت نشوند؟ گفت: نحوه انتقاد بسیار مهم است. بیان انتقاد باید سازنده و در کمال احترام باشد و باید اجازه دهیم که اهل فن انتقادات فنی کنند نه اینکه با فحاشی و بی احترامی بخواهیم روحیه قهرمانان کشور را خراب کنیم. باید به قهرمانان کشورمان فضای جبران و برگشت داده شود و نباید کاری کرد که آن ورزشکار اگر خواستار برگشت باشد، نتواند بازگردد.
وی با اشاره به استقبال طرفداران لیورپول از دوازه بان این تیم که در جام باشگاه های اروپا اشتباهات فاحشی انجام داده و باعث قهرمانی رئال مادرید شد، تصریح کرد: باید سرمایه های کشور را قدر دانست از طرفی هم باید برای ورزشکارانی که وارد فضای حرفه ای می شوند، آموزش های لازم برای افزایش ظرفیت های نقدپذیری و درک موضوعات اجتماعی برگزار کرد.
آزمون مهاجم 23 ساله تیم ملی فوتبال ایران که به دلیل عملکرد خود در جام جهانی 2018 روسیه مورد انتقاد برخی هواداران قرار گرفته بود، روز پنجشنبه هفتم تیر ماه جاری به صورت رسمی با انتشار پیامی از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد.