به گزارش پارس نیوز، 

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی در حالی به طور رسمی از اواخر مردادماه آغاز می‌شود که از چند ماه پیش کمیته ملی المپیک لیست بلندبالایی را از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی به کمیته سازماندهی این بازی‌ها در اندونزی ارسال کرده است.
 
فدراسیون والیبال نیز اسامی 40 ملی‌پوش را به کمیته ملی المپیک اعلام کرد تا طبق اعلام فدراسیون تیم ملی "ب" به بازی‌های آسیایی اعزام شود. تمرینات نیز از مدت‌ها پیش با معرفی کادر فنی آغاز شد اما روز گذشته با صحبت‌های محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش ورق برگشت و صحبت از اعزام تیم ملی اصلی به بازی‌های آسیایی شد.
 
داورزنی در صحبت‌های خود تاکید کرد: مردم از والیبال انتظار مدال دارند و با صحبت‌هایی که در وزارت ورزش صورت گرفته قرار است تیم ملی اصلی به بازی‌های آسیایی اعزام شود.
 
نکته جالب اینجاست که هنوز مسئولان فدراسیون والیبال به این موضوع واکنشی نشان داده‌اند.
 
اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در این خصوص اظهار داشت: بیشتر بازیکنان تیم اصلی در لیست اولیه بودند و تلاش می‌کنیم کمیته سازماندهی بازی‌های آسیایی تغییرات را قبول کنند. اگر این اتفاق رخ نداد، باید از همین لیستی که اسامی را فرستاده‌اند، اسامی نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی مشخص شوند. البته لیست اولیه اعزامی به بازی‌های آسیایی نیز بسته شده است.
 
نگاهی کوتاه به لیست تیم ملی نشان می‌دهد در هفته پایانی لیگ ملت‌های والیبال وادی، کاظمی، حضرت‌پور، فائزی، غلامی، شفیعی و مجرد برای ایران بازی کرده‌اند.
 
در هفته چهارم نیز توخته و یلی برای ایران به میدان رفتند اما این ورزشکاران و همین طور مجرد از بازیکنان تیم ملی نوجوانان و جوانان بودند که به تیم ملی ایران کمک کرده‌اند و نمی‌توان آنها را جزو نفرات فیکس و اصلی تیم ملی والیبال قرار داد.
 
در لیست 40 نفره اسامی فیاضی و صنوبر نیز به چشم می‌خورد که این 2 ورزشکار در زمان ولاسکو برای ایران بازی کرده بودند.
 
سرمربی تیم ملی والیبال ایران بعد از این اتفاقات روز چهارشنبه بازیکنان مدنظرش را برای تشکیل اردو جهت حضور در بازی‌های آسیایی معرفی کرد اما نگاهی کوتاه به این لیست حمایت از این دارد نام معروف، موسوی، قائمی، عبادی‌پور، شریفی، غفور و مرندی در لیست اولیه نبوده است.
 
در صورتی که تلاش کمیته ملی المپیک برای تغییر و اضافه کردن اسامی با کمیته سازماندهی بازی‌های آسیایی به نتیجه نرسد، صحبت‌های داورزنی معاون وزیر ورزش نیز عملا معنا نخواهد داشت و فدراسیون باید از همین لیست 40 نفره ترکیب اصلی خود را به کمیته ملی المپیک اعلام کند.
 
طبق اعلام مسئولان کمیته ملی المپیک، اسامی نهایی اعزامی به بازی‌های آسیایی باید تا 9 تیر به کمیته سازماندهی این بازی‌ها در اندونزی اعلام شود.