به گزارش پارس نیوز، جام جهانی بسکتبال 2019 از 9 تا 24 شهریور 1398 به میزبانی چین برگزار می شود. در شیوه جدید برگزاری رقابت های انتخابی جام جهانی، تیم ها به صورت رفت و برگشت و در دوره ای طولانی به مصاف هم می روند تا در نهایت نمایندگان هر قاره مشخص شود.
تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نخست رقابت های انتخابی جام جهانی در گروه D با تیم های عراق، قزاقستان و قطر هم گروه است. صعود این تیم به مرحله بعدی مسابقات قطعی است، اما باید در دو مسابقه دیگر مرحله نخست به مصاف حریفان خود برود.
سه تیم برتر هر گروه راهی دور بعدی می شوند. در مرحله بعدی هم تیم های برتر دو گروه، در یک گروه جدید به مصاف هم می روند. اهمیت دو مسابقه باقی مانده ایران در این است که نتایج دیدارهای رو در روی تیم ها در مرحله نخست، در مرحله بعدی هم محاسبه می شود.
در مرحله بعدی مسابقات، سه تیم برتر گروه D با سه تیم برتر گروه B در گروه جدیدی به مصاف هم می روند. تاکنون صعود ایران و قزاقستان از گروه D و تیم های استرالیا و فیلیپین از گروه B به مرحله دوم قطعی است. چین تایپه و ژاپن دو تیم دیگر گروه B هستند که یکی از آنها به مرحله بعد صعود می کند و یکی از حریفان ایران خواهد شد.
تیم ملی بسکتبال ایران جمعه هشتم تیرماه در دوحه مقابل قطر و دوشنبه 11 تیر در سالن آزادی تهران مقابل قزاقستان قرار می گیرد.