به گزارش پارس نیوز، از اوایل خرداد ماه تیم ملی فوتبال ساحلی پس از 3 ماه دوری سرمربی این تیم از بازیکنان فوتبال ساحلی به ایران بازگشت و با حضور خود در به همراه کادر تیم ملی 4 اردو  تدارکاتی را در دو گروه A و  B برنامه ریزی کرد تا در پایان بتواند جایگزینان توانایی برای آینده ساحلی بازان کسب کند.

ترتیب اردو ها بر این اساس است که در گروه A بازیکنان اصلی تیم ملی مانند پیمان حسینی و محمد احمدزاده و امیرحسین اکبری حضور داشته باشند تا تیم ملی کشورمان برای بازی های دوستانه ای که در نیمه دوم سال 97 دارد بتواند کمال آمادگی را کسب کند و مدال های فراوانی را در پایان به ایران آورد. این دوره از تمرینات از لحاظ سطح کیفی تفاوت فراوانی با سایر تمرین ها در طول سالیان اخیر دارد و اوکتاویو تلاش می کند تا به گفته خودش می خواهد تا تیم ملی برزیل را در مرحله فینال رقابت های جهانی شکست داده و بر روی سکوی قهرمانی جهان بایستد.

ماحصل تمرینات تیم ملی فوتبال ساحلی چیست؟

از سویی دیگر در گروه B تمرینات تیم ملی کشورمان 3 دسته از تیم هایی که تمامی آن ها بازیکنان جوان و لیگ برتری هستند ،حضور دارد. دسته اول این بازیکن از تیم های لیگ برتری و دسته های دوم و سوم بازیکنانی هستند که استعداد و توانایی بالایی داشته و از گزینش بازیکنان در قالب تورنمنت و رقابت های دوستانه نیز انتخاب شده اند. با برگزاری این اردو ها انتظار می رود تیم ملی کشورمان جایگزینان جوانی برای نسل آینده فوتبال ساحلی کسب کند و از سویی دیگر اما اکتاویو به عنوان سرمربی تلاش می کند تا این مرخصی بلند مدت خود را از یاد مسئولان فوتبال ساحلی ببرد. تیم ملی فوتبال ساحلی می تواند با تولید بازیکنان توانا و قرار دادن آن ها در ترکیب تیم ملی حتی در مسابقات دوستانه به نوع می تواند استارت پروژه لژیونر سازی را انجام دهد تا در پایان این تلاش ها بازیکنان با بالاترین سطح توانایی در کنار بازیکنان تیم ملی بازگردند.

ماحصل تمرینات تیم ملی فوتبال ساحلی چیست؟

** مارکو اکتاویو سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی نیز در ارتباط با برنامه ریزی های ایجاد شده برای ساحلی بازان گفت:

خوشحالم که توانستیم اولین تمرینمان را با حضور 16 بازیکن آغاز کنیم،تا با همین بازیکنان بتوانیم به صورت کاملا آماده به مسابقات بین قاره ای فوتبال ساحلی در کشور امارات حاضر شویم.

اوکتاویو در ارتباط با برنامه تمرینی خود برای بازیکنان گفت:ما برنامه بسیار خوبی برای بازیکنان داریم.ما تلاش می کنیم تا بازیکنان جوانمان را آغاز کنیم و آن ها را به نوعی به آماده ترین حالت ممکن برای مسابقات بین قاره ای در آبان ماه و مسابقات انتخابی جام جهانی در اسفند ماه قرار دهیم. بازیکنانمان شرایط بسیار خوبی دارند و لیگ  جذاب کشور ایران نیز سبب شده تا بازیکنان آمادگی بسیار خوبی داشته باشند و بدون شک تنها در تیم ملی نکات تاکتیکی را با بازیکنان مرور می کنیم زیرا این بازیکنان در شرایط بسیار خوب لیگ برتر فوتبال ساحلی حضور دارند.

او در ادامه افزود: بدون تردید ما یک چالش بسیار بزرگ پیش روی خود داریم و باید تمریناتمان را به تیم های بزرگی همانند مانند برزیل که در بالاترین سطح جهان هستند برسانیم. در واقع حریف اصلی ما تیمی همانند برزیل است و ما میخواهیم با سطحی نزدیک به این تیم در تمرینات حاضر شویم. در تمام مدتی هم که حضور نداشتم با عباس هاشم پور مربی تیم در ارتباط بودم و تمام نکات را در ارتباط با بازیکنان  از او دریافت کردم وو فکر نمی کنم نکته ای را او به من نگفته باشد و باید بگویم همه چیز را می دانم.

** عباس هاشم پور، مربی تیم ملی فوتبال ساحلی نیز در ارتباط با عملکرد تیم ملی فوتبال ساحلی گفت:

خوشبختانه توانسته ایم همگام با شروع لیگ برتر فوتبال ساحلی ،اردوهایی  را برای تیم ملی این رشته برگزار کنیم و در ادامه هم 3 اردو برای تیم ب  برگزار کنیم تا بتوانیم از 25 بازیکن با استعداد و جوان زیر 23 سال کشورمان پشتوانه ای را برای تیم ملی الف به وجود آوریم.این بازیکنان می توانند با آمادگی در ادوار آینده فوتبال ساحلی در ترکیب تیم ملی حضور یابند. تلاش ما نیز این است که بازیکنان بتوانند پس از هر بازی در لیگ برتر فوتبال ساحلی به مدت 3 روز در تمرین تیم ملی حاضر شده و به تمرینات آمادگی برای حضور در جام بین قاره ای به میزبانی امارات متحده عربی حاضر شوند.

او ادامه داد:خوشبختانه در سال های گذشته ما توانسته بودیم با تفکر تیم ملی ب را آماده کنیم و برخی از بازیکنان نیز با کسب آمادگی حالا در ترکیب اصلی تیم ملی حاضر شده اند.این نشان می دهد که تمام بازیکنان استعداد کافی در تیم اصلی فوتبال ساحلی را دارند و در این مسیر نیز بسیاری از مسئولان تلاش ها بسیاری را برای هموار کردن راه موفقیت ما به وجود آورده اند.

او در ارتباط با حمایت مسئولان ورزشی از تیم ملی فوتبال ساحلی گفت:از مسئولان وزارت ورزش و تمامی کسانی که می توانند به تیم ملی فوتبال ساحلی کمک کنند درخواست دارم تا در تمرینات تیم ملی حاضر شده به حمایت از بازیکنان بپردازند زیرا این حرکت آن ها می تواند انرژی بازیکنان را برای رسیدن به سکوی قهرمانی جهان چندین برابر کند.