به گزارش پارس نیوز، در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل و مدیران و مسئولان در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، کریم انصاری‌فرد بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان به همراه پدر خود در این جلسه حاضر شد تا با اهدای لوح سپاس و هدایایی از افتخارآفرینی این ورزشکار اردبیلی در رقابت‌های جام جهانی روسیه به نوعی تجلیل و تکریم شود.

کریم انصاری‌فرد که صبح امروز وارد اردبیل شده به همت اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی در حالی مورد تجلیل قرار گرفت که قرار است در روزهای آینده این بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان که اهل اردبیل است در مراسمی از سوی مسئولان و عموم مردم مورد تجلیل و تکریم قرار گیرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در این جلسه با قدردانی از حضور معاون اجتماعی وزیر کشور و کریم انصاری‌فرد بازیکن تیم ملی به عنوان دو میهمان جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در روزهای گذشته بازی‌های غرورآفرین تیم ملی کشورمان نشاط و سرزندگی را به جامعه تزریق کرد که در بین بازیکنان تیم ملی کریم انصاری‌فرد با گلی که به تیم پرتغال به ثمر رساند موجی از شور و نشاط برپا کرد.
سیدناصر اسحاقی با بیان اینکه امام راحل با تکیه بر قدرت الهی نهضت خود را شروع کرد و با همین قدرت در سال 57 این نهضت را به سرانجام رساند، خاطرنشان کرد: ایشان همواره زمزمه تاسی به قدرت الهی و گره‌گشایی از مشکلات به دست قدرت بی‌پایان هستی را بر زبان داشتند و امروز فرزندان خمینی(ره) نیز در عرصه‌های مختلف با تکیه بر قدرت الهی پیروز میدان هستند.
وی ادامه داد: سجده شکری که کریم انصاری‌فرد بعد از به ثمر رساندن گل تیم ملی به پرتغال به جای آورد نه تنها جهانیان را بهت‌زده کرد، بلکه اسباب فخر و شرف و ارتقای معنویت را برای جامعه ما به ارمغان آورد.
در این مراسم کریم انصاری‌فرد بازیکن تیم ملی کشورمان در سخنانی اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که با حضور پرتوان خود در جام جهانی و بازی‌هایی که در حد وسع و توان انجام دادیم اسباب شادی و سرور ملت ایران را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: حسی که قبل از زدن گل به پرتغال داشتم حس عجیبی بود، به طوری که مسئولیت بزرگی را بر گردن خود حس می‌کردم و با زمزمه دعا و تأسی به ائمه اطهار آرزو می‌کردم ضربه من به ثمر بنشیند که خداوند چنین حقیقتی را به شایستگی رقم زد.
این بازیکن تیم ملی فوتبال افزود: در یک کار گروهی و در قالب تیم ملی تنها به سربلندی ایران و ایرانیان می‌اندیشیدیم و خوشحال هستیم که در عرصه‌های جهانی توانستیم قدرت خود را به رخ کشورهای دیگر بکشیم.

فوتبالیست‌های ما مانع تحقق شعار «ایران در اسارت» شدند

‌نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فوتبالیست‌های ما با درخشش در جام جهانی مانع از تحقق شعار «ایران در اسارت» شدند که دشمنان این ملت می‌خواستند با این شعار در جام جهانی ایران به نقطه سرافکندگی بکشانند.

 
به گزارش ایسنا، ‌آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم تجلیل از کریم انصاری‌فر در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: این یک توفیق بزرگی است که ورزشکاران ما در رشته فوتبال با شجاعت و دلیری خود زمینه شادی و سرور 80 میلیون ایرانی را فراهم کردند و بنده همواره با دعا و تضرع از خداوند آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران را در عرصه جهانی و انجام بازی‌های شایسته را داشته‌ام.
وی خاطرنشان کرد: ما در جلسه شورای فرهنگ عمومی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگی و اجتماعی با حضور بزرگان استان تلاش می‌کنیم تا از مفاخر این استان تجلیا کنیم که قطعا در آینده نزدیک از قهرمانان ورزشی‌مان نیز تجلیلی شایسته خواهیم داشت.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمنان ما در این دوره از رقابت‌های جام جهانی علیه کشورمان توطئه تدارک دیده بودند تا با شعار «ایران در اسارت» از طریق ورزش به عظمت و عزت این مرز و بوم و فرزندان برومند آن صدمه و لطمه وارد کنند که به اذن الهی این توطئه شکست خورد و حتی نتانیاهو برای ورزشکاران ما پیام تبریک صادر کرد و در برابر عظمت این ملت سر تسلیم فرود آورد.
عاملی افزود: برای ما فخر و شرف است که در بین این قهرمانان ورزشی کریم انصاری‌فر فرزند برومند سبلان نیز حضور داشته و با تمام همت و غیرت خود سعی کردند تا غرور مقدس این ملت را احیا کنند.
وی حساسیت نظام استکبار جهانی را در برابر استقلال و حاکمیت ملی ایران و تلاش برای شکستن این سرمایه‌های عظیم یادآور شد و بیان کرد: قطعا در آرمانی‌ترین شرایط جوانان ما به ویژه فوتبالیست‌هایمان اخیرا زمینه اعتلای غرور ملی را فراهم کردند و با انجام بازی‌های شایسته در جام جهانی دل ملت را شاد و مسرور کردند.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: نسل امروز و آینده ما قطعا ورزشکاران سربلند و عزتمندی همچون انصاری‌فرد را که مصداقی از ادب، معرفت و اخلاص می‌باشد الگوی خود قرار داده و سعی‌شان بر این خواهد بود تا در این حساس‌ترین مقطع شایستگان این کشور را معیار و ملاک حرکت خود قرار دهند.
عاملی با قدردانی از پدر و مادر انصاری‌فرد که در تربیت او سنگ تمام گذاشتند، گفت: وظیفه صدا و سیما و رسانه‌هاست که با معرفی چنین جوانان عزتمند به نوعی برای نسل آینده الگوی شایسته معرفی کنند و ما نیز قطعا در آینده‌ای نزدیک با تدارک یک برنامه شایسته تلاش می‌کنیم تا از این فوتبالیست افتخارآفرین کشورمان و خطه سبلان تجلیل کنیم.