به گزارش پارس نیوز، اولین دوره کلاسهای مربیگری A آسیا در دوره کمیته آموزش فعلی فدراسیون به میزبانی شهر مشهد در دو دوره دو هفته‌ای برگزار شد و پیشکسوتان نامداری از جمله رضا عنایتی، جواد نکونام، نیما نکیسا، پیروز قربانی، حسین کاظمی، احمد تقوی، سعید لطفی، علی نظرمحمدی و... در این کلاس‌ها حضور داشتند.

میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال که در روز پایانی و جلسه اختتامیه این کلاس حضور داشت، در گفتگو با خبرنگاری در خصوص برگزاری این کلاس گفت: این کلاس با حضور ۲۴ شرکت کننده و در دو دوره دو هفته‌ای در شهر مشهد برگزار شد. این نخستین باری بود که کلاس های سطح A آسیا به صورت شبانه روزی برگزار شد و همه شرکت کنندگان به صورت کامل در اختیار مدرسان بودند.

وی گفت: فعلا به شرکت کنندگان در این کلاس‌ها تنها گواهی حضور در کلاس را دادیم و هنوز ریز نمرات آنها را اعلام نکردیم. شرکت کنندگان در این کلاس‌ها ۴ حالت دارند؛ مکن است مردود شوند، مشروط شوند، قبول و یا رکامنت (معرفی زودهنگام به دوره بالاتر) شوند. وضعیت شرکت کنندگان پس از اعلام ریز نمرات مشخص می‌شود و آنهایی که قبول شدند مدارک شان از سوی AFC اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته آموزش بیان داشت: این کلاس در سطح بسیار بالایی برگزار شد اما هنوز با ایده آل های ما فاصله دارد. قطعا در دوره‌های آینده برگزاری سطح آن را از این هم بالاتر خواهیم برد. 

ماجدی تصریح کرد: رویکرد ما در کمیته آموزش به این ترتیب است که از حضور افراد غیر واجد شرایط در کلاس‌ها جلوگیری شود. در گذشته هر فردی که تمکن مالی داشت می توانست با پرداخت هزینه کلاس‌ها در آن شرکت کند. ما یک نظام آموزش هماهنگ مربیان تدوین کردیم و آن را به تصویب هیات رئیسه فدراسیون رساندیم که در آن فیلترهای زیادی برای پذیرفتن متقاضیان حضور در کلاس دیده شده تا هر فردی به صرف پرداخت هزینه نتواند سر کلاس های مربیگری بنشیند. این مورد در نظر گرفته شده که همه افرادی که قرار است کار مربیگری را آغاز کنند حتما با حضور در کلاس های C وارد عرصه آموزش شوند. تنها استثنا برای افرادی در نظر گرفته شده که بیشتر از ۱۵ بازی رسمی در تیم ملی بزرگسالان داشته باشند و این افراد می توانند کارشان را از کلاس های B آغاز کنند.

وی در خصوص افرادی که در سالهای گذشته مدارک A آسیا را اخذ کرده‌اند، بیان داشت: ما مدرک‌های گذشته را ابطال نمی‌کنیم اما کلاس‌های دانش افزایی را برپا می‌کنیم که دارندگان مدرک A آسیا الزاما باید در آن کلاس‌ها حضور یابند. اگر افرادی از حضور در این کلاس‌ها امتناع ورزند در آن صورت مدارک آنها مورد بررسی دوباره قرار می‌گیرد.

ماجدی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی گفت: این را در نظر داشته باشیم که لازمه موفقیت برنده شدن نیست. موفقیت با برنده شدن دو مقوله متفاوت هستند. ممکن است فردی دیرتر از دیگران به خط پایان برسد اما در عین حال موفق باشد. تیم ملی ما در جام جهانی همین حکم را داشت. تیم ملی ایران در روسیه موفق بود حتی با اینکه از گروهش صعود نکرد.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: کار ما در جام جهانی تمام شد و دیگر نباید از این به بعد افسوس گذشته را خورد. بلکه باید از گذشته درس گرفت و آن را چراغ راه آینده قرار داد. حالا جام جهانی تمام شده و باید همه تمرکزمان را روی جام ملتها بگذاریم. با این بازی هایی که تیم ملی در جام جهانی انجام داد توقع به درستی از این تیم بالا رفته است. مردم می گویند تیمی که قهرمان آفریقا را برد، مقابل قهرمان سابق جهان متحمل شکست خفیفی شد و قهرمان آفریقا را متوقف کرد باید به راحتی مقابل حریفان آسیایی پیروز شود.

ماجدی در ادامه یادآور شد: ما باید قهرمانی آسیا را به ایران بازگردانیم و این اتفاقی است که می‌توانیم آن را رقم بزنیم. از عهده فوتبال ما بر می‌آید اما باید برای آن برنامه داشته باشیم. لذا باید هرچه سریعتر تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص شود.

وی افزود: فرصت زیادی تا جام ملتهای آسیا نداریم و باید از همین الان برای قهرمانی در آسیا استارت بزنیم. من نمی‌دانم تکلیف آینده کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران چه می شود، اما این را می‌دانم که فدراسیون باید هرچه زودتر تکلیف نیمکت تیم ملی را مشخص کند. اگر قرار است با کی روش ادامه دهیم که چه بهتر و هرچه زودتر این کار قطعی شود و اگر قرار است اتفاق دیگری بیفتد باز هم باید تکلیف هرچه زودتر مشخص شود.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در خاتمه گفت: به نوبه خودم از شخص وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال که با حمایت‌های همه جانبه خود باعث شدند تیم ملی به این مرز از آمادگی برسد و رضایت مردم هم از عملکرد این تیم بالا رفت، نهایت تشکر را دارم. اگر حمایت های همه جانبه وزیر و مهدی تاج و حضور آنها در روسیه نبود این همه موفقیت به سختی به دست می آمد.