به گزارش پارس نیوز، بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگاری، درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال در جام جهانی روسیه گفت: مقابل پرتغال منطقی و هوشمندانه بازی کردیم. به نظرم تیم ملی توانست خیلی محکم بازی کند و نشان دهد اگر از لاک دفاعی خارج شود می تواند تیم های حریف را به دردسر بیندازد.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: تیم ملی توانست سطح فنی فوتبال ایران را بالاتر ببرد و دیدگاه‌ها را تغییر دهد. تیمی که خواسته های هواداران را در جامعه نه تنها برآورده کرد بلکه باعث آبرومندی شد. شاید اگر کمی جرات بیشتر داشتیم می توانستیم بهتر از این‌ها هم نتیجه بگیریم.

وی ضمن انتقاد از سیستم دفاعی کارلوس کی روش اظهار داشت: یکی از نقدهایی که به تاکتیک تیم ملی وارد است دفاع مطلقی است که انجام می داد. ما در باز ی با اسپانیا پس از گلی که خوردیم از لاک دفاعی بیرون آمدیم. هیچ برنامه ای برای قبل از آن نداشتیم و تنها تلاش می کردیم تا گل نخوریم. اما شما دیدید که پس از دریافت گل، موقعیت های بسیار خطرناکی را هم ایجاد کردیم و توانستیم ابرقدرت جهان را وادار به دفاع کنیم. اگر از ابتدای بازی با پرتغال و اسپانیا می توانستیم برنامه های هجومی خود را پیاده کنیم، موفق‌تر ظاهر می شدیم. حتی فکر می کنم اگر شصت دقیقه مقابل اسپانیا فقط زیر توپ نمی زدیم برنده بازی می شدیم.

ذوالفقارنسب در خصوص بحث تمدید قرارداد کارلوس کی روش برای ادامه حضور در تیم ملی فوتبال گفت: هیچ‌کس روی توانایی‌های فنی این مربی شک ندارد. اما بهتر است در همین حال و اوضاع کمی هم به این موضوع فکر کنیم که از او چه می خواهیم؟! کی روش توانست در کنار سایر ارکان تیم ملی به بهترین شکل ممکن تلاش کند و موفقیت را از آن این تیم کند. به نظرم اگر بتوانیم قرارداد جدیدی را با شروط بهتری تمدید کنیم بهترین گزینه مربیگری در تیم ملی، همین کارلوس کی روش است.

این کارشناس فوتبال درباره شرایط جدید در قرارداد احتمالی کی روش برای ماندن در تیم ملی گفت: او باید رفتار خود را در خصوص لیگ ایران اصلاح کند. سرمربی تیم ملی هیچ احترامی برای بازیکنان داخلی و مربیان ایرانی قائل نیست و رفتارهای تحقیرآمیز انجام می دهد. کی روش موظف است بازی های تیم ملی را از نزدیک تماشا کند. کی روش دو بازی باشگاهی ایران را هم تماشا نمی کند. این در حالی است که بهترین بازیکنان تیم ملی در همین بازی با پرتغال و اسپانیا از بازیکنان داخلی بودند.