به گزارش پارس نیوز، در ادامه رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه ، امروز (سه شنبه) دیدارهای دور پایانی مرحله گروهی در گروه های C و D برگزار می شود.

گروه C

فرانسه - دانمارک (ساعت 18 و 30 دقیقه)

تیم های ملی فوتبال فرانسه و دانمارک دو مدعی اصلی صعود از گروه سوم امروز در آخرین دیدار خود در این گروه به مصاف هم می روند. فرانسه با شش امتیاز در صدرجدول گروه قرار دارد و صعودش به مرحله بعد قطعی شده و دانمارک با چهار امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و امیداور است به همراه فرانسه راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

خروس ها در بازی اول در یک مسابقه سخت با کمک تکنولوژی جدید کمک داور ویدیویی توانست استرالیا را به سختی و با نتیجه دو بر یک شکست دهد. این تیم در مسابقه دوم بازی روان تری را به نمایش گذاشت و توانست در یک مسابقه برتر یک بر صفر پرو را شکست دهد و صعودش را قطعی کند. شاگردان دشان از مدعیان قهرمانی این جام محسوب می شود و هیچ چیز جز قهرمانی هوادران فرانسه را خوشحال نمی کند.

دانمارک نیز در بازی نخست موفق شد با یک گل پرو را شکست دهد. البته در این مسابقه دانمارک تیم برتر میدان نبود و پرو حملات زیادی را روی دروازه این تیم انجام داد و حتی یک پنالتی نیز خراب کرد اما در نهایت دانمارکی ها با خوش شانسی و البته درخشش کاسپر اشمایکل توانستند سه امتیاز حساس بازی نخست را بگیرند. در بازی دوم دانمارک به مصاف استرالیا رفت و به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت تا صعودش به مرحله بعد قطعی نشود.

  • آمار بازی:
  • دانمارک و فرانسه تاکنون دو بار در جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند که هر دو بار در مرحله گروهی بود. در جام جهانی 1998 فرانسه دو بر یک دانمارک را شکست داد و چهار سال بعد دانمارک دو بر صفر خروس ها را شکست داد.
  • فرانسه شش بازی از هفت مسابقه اخیرش را مقابل دانمارک پیروز شده است و یک مسابقه را باخته است که به همان دیدار سال 2002 برمیگردد.
  • این ششمین تورنومنتی است که فرانسه و دانمارک با یکدیگر بازی می کنند پس از تورنمونت های یورو 1984 ، یورو 1992، جام جهانی 1998، یورو 2000 و جام جهانی 2002 که فرانسه در سه تورنمونت از این پنج تا قهرمان شده است.
  • دانمارک چهار مسابقه از پنج دیداری اخیری که در جام جهانی مقابل تیم های اروپایی برگزار کرده شکست خورده است. تنها برد آنها مقابل فرانسه در سال 2002 بود.
  • اگر دانمارک در بازی امروز صاحب پنالتی شود، برای نخستین بار از سال 1998 است که هر چهار تیم از یک گروه یک جام جهانی در مرحله گروهی صاحب ضربه پنالتی می شوند. آخرین بار برای گروه C جام جهانی 1998 این اتفاق رخ داد که اتفاقا در آن گروه دانمارک و فرانسه نیز حضور داشتند.
  • امباپه در صورت گلزنی در بازی امشب، پس از مایکل اوون جام جهانی 1998 به نخستین بازیکن زیر 20 سال تبدیل می شود که در دو بازی جام جهانی گلزنی کرده است.
  • کریستین اریکسن در 20 مسابقه قبلی خود برای تیم ملی دانمارک 17 گل به ثمر رسانده است.

در حال تکمیل

استرالیا - پرو (ساعت 18 و 30 دقیقه)

تیم ملی فوتبال استرالیا یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی امشب در حالی مقابل پروی حذف شده قرار می گیرد که کار بسیار سختی برای صعود دارد. کانگورو ها برای صعود باید پرو را شکست دهند و امیدوار باشند ، دانمارک نیز مقابل فرانسه شکست بخورد تا شانس صعود پیدا کنند. آنها در بازی نخست مقابل فرانسه با بدشانسی با نتیجه دو بر یک شکست خوردند در حالی که بازی خوبی مقابل این تیم به نمایش گذاشتند و در بازی دوم نیز مقابل دانمارک به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا با همان یک امتیازی در روز آخر شانس صعود داشته باشند.

پرو که 36 سال برای حضور در جام جهانی انتظار کشید ، خیلی زود باید این جام را ترک کند و به خانه برگردد. این تیم البته نماینده دست و پا بسته ای نبود و به خصوص در بازی نخست مقابل دانمارک بازی خوبی به نمایش گذاشتند و با بدشانسی یک بر صفر شکست خوردند. دیدار دوم آنها نیز باز هم یک بر صفر شد و این بار مقابل فرانسه شکست خوردند تا شانسی برای صعود نداشته باشند.

  • آمار بازی:
  • این مسابقه نخستین دیدار رودرروی دو تیم در تاریخشان محسوب می شود.
  • استرالیا تاکنون سه بار در جام جهانی مقابل تیم های آمریکای جنوبی قرار گرفته است که دو بازی را شکست خورده و یک تساوی به دست آورده است.
  • پرو در جام جهانی برای نخستین بار است که مقابل یک تیم از قاره اقیانوسیه قرار می گیرد. البته آنها در مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی امسال ، به مصاف نیوزلند رفتند و به پیروزی دو بر صفر در مجموع دو بازی جواز حضور در روسیه را گرفتند .
  • استرالیا فقط یک کلین شیت در 15 دیدار قبلی خود در جام جهانی ثبت کرده است( مقابل شیلی در جام جهانی 1974)
  • سه گل آخر استرالیا در جام جهانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. تاکنون هیچ تیمی در جام جهانی چهار گل متوالی از روی نقطه پنالتی نزده است و اگر امشب استرالیا پنالتی گل بزند رکورددار می شود.
  • پرو در هشت دیدار آخر خود در جام جهانی موفق به پیروزی نشده است( شش شکست و دو مساوی).
  • استرالیا نیز چهار دیدار از پنج بازی آخر خود را در جام جهانی باخته است .

در حال تکمیل

گروه D

آرژانتین - نیجریه (ساعت 22 و 30 دقیقه)

تیم ملی آرژانتین امشب برای جلوگیری از یک فاجعه ملی باید نیجریه را شکست دهد و در رقابتهای جام جهانی باقی بماند.مسی و یارانش عملکرد فاجعه باری را در دو بازی نخست جام از خود به نمایش گذاشتند و هواداران تیمشان را که حتی به قهرمانی این تیم امید داشتند، حسابی عصبانی کردند. آلبی سلسته در بازی نخست مقابل ایسلند در روزی که مسی یک پنالتی نیز از دست داد، با نتیجه یک بر یک متوقف شدند و در بازی دوم خود مقابل کرواسی با نتیجه سنگین سه بر صفر شکست خوردند تا حتی شایعه اخراج سمپائولی و نشستن یک مربی جدید روی نیمکت آبی و سفید ها برای بازی آخر مقابل نیجریه شنیده شود که البته این طور نشد.مسی که روزها سختی را پشت سر می گذارد و نوک پیکان انتقادات به سمت او نشانه گیری شده است، می خواهد دو روز پس از تولد 31 سالگی خود ، ناجی تیمش شود و با درخشش مقابل نیجریه ، آرژانتین را راهی مرحله بعد کند.

نیجریه نیز در بازی اول مقابل کرواسی با دو گل شکست خورد و در بازی دوم ایلسند را با همین نتیجه شکست داد تا با سه امتیاز در رتبه دوم گروه قرار بگیرد و حال برای صعود به مرحله بعد احتمالا فقط به یک مساوی در مقابل آرژانتین احتیاج دارند. آنها می توانند با امتیاز گرفتن از آرژانتین علاوه بر گرفتن انتقام شکست سه بر دو در جام جهانی 2014 از این تیم راهی مرحله بعد شوند و آرژانتین را حذف کنند. این دو تیم در جام جهانی قبلی نیز با یکدیگر و البته تیم ملی ایران و بوسنی هم گروه بودند که آرژانتین سه بر دو نیجریه را شکست داد. البته هر دو تیم به مرحله بعد راه یافتند و نیجریه به عنوان تیم دوم راهی یک هشتم نهایی شد.

آمار بازی:

چهار دیدار از هشت مسابقه ای که آرژانتین و نیجریه مقابل هم برگزار کردند ، در جام جهانی بود که هر چهار دیدار را آرژانتین برده است.

نیجریه در سه دوره اخیری که در جام جهانی حاضر بوده (2002، 2010 و 2014) در مرحله گروهی با آرژانتین بازی کرده و امروز برای چهارمین بار متوالی برای آنها این اتفاق رخ می دهد.

آخرین مسابقه نیجریه و آرژانتین در نوامبر سال 2017 برگزار شد که عقابهای بزرگ با درخشش الکس ایوبی چهار بر دو آلبی سلسیته را شکست دادند.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google)استفاده کنید.

 

آرژانتین در چهار دیدار آخر خود در جام جهانی دو مساوی و دو شکست متحمل شده است که این طولانی ترین دوره بدون برد آرژانتین در جام جهانی محسوب می شود. آخرین پیروزی آرژانتین در جام جهانی در سال 2014 و مقابل تیم ملی نیجریه بود.

آخرین بار که آرژانتین موفق نشد از مرحلع گروهی بالا بیاید به سال 2002 برمیگردد که با یک پیروزی ، یک شکست و یک مساوی حذف شد. (تنها پیروزی آنها مقابل نیجریه بود)

تمام شش پیروزی تاریخ نیجریه در جام جهانی مقابل تیم های اروپایی به دست آمده است.

 

در حال تکمیل

کرواسی - ایسلند ( ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

تیم ملی کرواسی که در ۲ دیدار اخیرش در جام جهانی عملکرد فوق العاده ای داشته، درحالی مقابل ایسلند قرار می گیرد که در گروه D  با ۶ امتیاز صدرنشین و صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است. از سویی دیگر، ایسلند در بازی نخست عملکرد فوق العاده ای داشت و مقابل آرژانتین یک بر یک کرد اما در بازی دوم و در دیدار با نیجریه ۲ بر صفر شکست خورد تا با یک امتیاز در رده سوم حضور داشته باشد.

یاران مودریچ پس از برد 2-0 مقابل نیجریه، 3-0 از سد آرژانتین گذشتند و به احتمال زیاد به عنوان تیم صدرنشین صعود خواهند کرد اما تنها در یک صورت این اتفاق رخ نمی دهد که در مقابل ایسلند بازنده باشد و نیجریه از سد آرژانتین عبور کند و تفاضل گل جبران شود.

این ۲ تیم  6 بار در دیدارهای رسمی به مصاف هم رفته اند که بیشترین برد برای کروات ها بوده است. 

یوهان برگ گودموندسون به دلیل مصدومیت تنها غایب این دیدار خواهد بود و قادر به همراهی ایسلند نخواهد بود.

در حال تکمیل