به گزارش پارس نیوز، پس از تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برایشاگردان کی روش به اتمام رسید و با قرار گرفتن در رده سوم گروه B به کار خود در روسیه پایان دادند اما آنها با پیروزی مقابل مراکش، شکست نزدیک برابر ماتادورها و کسب تساوی رو در روی پرتغال، نتیجه فوق العاده ای در تاریخ جام های جهانی برای ایران رقم زدند و با ۴ امتیاز رکورد دار شدند.

ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین یک تساوی یک بر یک مقابل اسکاتلند به دست آورد و در دیدار با پرو و هلند نیز شکست خورد تا با یک امتیاز در قعر جدول قرار بگیرد. در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز در بازی با آمریکا و با ضربه سر استیلی و شوت مهدوی کیا به برد دلچسبی رسیدیم اما بازهم در ۲ دیدار دیگر مقابل آلمان و یوگسلاوی تن به شکست دادیم تا زود به کشورمان برگردیم. 

در ۲ دوره بعد نیز با تساوی مقابل آنگولا ( ۲۰۰۶ ) و نیجریه ( ۲۰۱۴ ) تنها به یک امتیاز بسنده کردیم و در تقابل با مکزیک و پرتغال ( ۲۰۰۶ ) و آرژانتین و بوسنی و هرزگوین ( ۲۰۱۴ ) تن به شکست دادیم تا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با پیروزی مقابل مراکش، شکست نزدیک برابر ماتادورها و کسب تساوی رو در روی پرتغال ۴ امتیاز بدست آوریم و رکورد دار کسب امتیاز در بزرگرتین آوردگاه جهانی فوتبال شویم.