به گزارش پارس ، هوشنگ نصیرزاده در گفت وگو باایسنا، درباره اقدام ضد ایرانی فدراسیون فوتبال امارات در نامگذاری لیگ فوتبال این کشور به عنوان جعلی" خلیج ع ر ب ی" ، اظهار کرد: طبق ماده" سه" اساسنامه فیفا، هر گونه تبعیض نژادی، قومی، جنسیتی، زبانی و مسائل سیاسی به شدت ممنوع است و این رفتارها قابل مجازات، تعلیق و اخراج است. حرکت فدراسیون فوتبال امارات مصداق تبعیض نژادی و حرکتی سیاسی است، چون از نامی استفاده می کند که وجود خارجی نداشته و ندارد.

* اگر شکایت ایران به فیفا برسد…

وی ادامه داد: همان طور که در بخشنامه سازمان ملل هم عنوان شده است، " خلیج فارس" نامی است که همه جا باید مورد استفاده قرار گیرد بنابراین اگر فدراسیون فوتبال ایران از اماراتی ها شکایت کند و این شکایت به دست فیفا برسد، فدراسیون جهانی قطعا عکس العمل نشان می دهد و با امارات برخورد می کند.

* تغییرات وسیع در قراردادها

رییس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در ادامه به تشریح تغییرات وسیع در قراردادهای بازیکنان پرداخت: قراردادها پیش از این کاملا به سود بازیکنان بسته می شد و اگر بازیکنی رفتار بد یا ناهنجار هم داشت، اساسی برای اخراجش به حساب نمی آمد، ولی اکنون ماجرا فرق کرده و در صورت بروز چین رفتاری بلافاصله امکان فسخ قرارداد وجود دارد.

* بیمه بازیکنان جلوی تمارض آنها را می گیرد

نصیرزاده همچنین از اجباری شدن بیمه بازیکنان خبر داد و اظهار کرد: از این پس بازیکنان باید خود را بیمه کنند، چون در صورت مصدومیت، باشگاه هیچ هزینه ای را تقبل نمی کند و بازیکن با بیمه طرف است. به این ترتیب دیگر هیچ بازیکنی دست به تمارض نمی زند.

* کارگزاران باید قرارداد را امضا کنند

وی ادامه داد: پیش از این کارگزاران کاری به باشگاه ها نداشتند، ولی حالا دیگر ناچار هستند که پای قرارداد بازیکنان را امضا کنند.

* بازیکن سالاری از بین رفته است

رییس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در توضیح پاره ای دیگر از تغییرات قراردادها، گفت: بسیاری از مسائل مربوط به قراردادها بر اساس استاندارد فیفا به روز شده اند. از جمله این که اگر بازیکن علیه تشکیلات باشگاهی اش مصاحبه کند، درگیری فیزیکی داشته باشد یا بیش از سه ماه مصدوم باشد، باشگاه می تواند قراردادش را فسخ کند، به این ترتیب دیگر بازیکن سالاری از بین می رود.

* دست واسطه ها کوتاه شده است

نصیرزاده در ادامه با بیان این که دخالت واسطه ها در قراردادها باعث اتلاف وقت می شد، اظهار کرد: اکنون دیگر قراردادها در هیات های استانی ثبت نمی شوند تا مسائل سریع تر انجام شوند. بازیکن به محض این که قراردادش را – که در سربرگ باشگاه تنظیم شده است – امضا می کند می تواند بگوید که قرارداد بسته و دیگر نیازی نیست که آن را در هیات فوتبال استان ثبت کند.

* دیگر چیزی به نام" قرارداد داخلی" وجود ندارد

وی ادامه داد: دیگر در قراردادها چیزی به نام فرم" الف" و فرم فدراسیون و مانند آن نداریم و در اصل" قرارداد داخلی" دیگر معنایی ندارد.

* بازیکن هم می تواند قراردادش را فسخ کند!

نصیرزاده همچنین گفت: اگر بازیکن در هر نیم فصل ۳۰ درصد قراردادش را نگرفته باشد یا در کمتر از ۱۰ درصد مسابقات یک فصل بازی کند، می تواند قراردادش را یک طرفه فسخ کند.