به گزارش پارس ، به نقل از" ندای انقلاب" ، بوبان میتف مرد بی صدای تیم های ملی بسکتبال که در کنار تمام تیم های رده های سنی مختلف حضور داشت و همیشه در گوشه ای از سالن بسکتبال آزادی بدون جلب توجه دیده می شد، اوایل این هفته مثل تمام روزهای آرامی که در ایران پشت سر گذاشت، آرام و بدون هیچ سر و صدایی از ایران رفت و به خبرنگارانی که با وی در ارتباط بودند گفت: " شاید هیچ وقت بر نگردم. "

میتف در مدت حضور یک ساله در ایران کمک بزرگی برای تیم های ملی بود و رفتنش حدس و گمان هایی مثل نارضایتی از فدراسیون و دلخوری از مسئولان این فدراسیون برای ندادن مرخصی یک هفته ای را در پی داشت.

حتی صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی هم از این مربی ابراز رضایت کرد هر چند همه از جمله بچیروویچ سرمربی تیم ملی تاکید کردند که رفتن میتف ربطی به اختلاف و مشکل با فدراسیون نداشته و مسائل خانوادگی کمک مقدونیه ای وی را مجبور به رفتن کرد. ضمن اینکه قرارداد وی با فدراسیون هم چند روز قبل تمام شده بود.

با این وجود بچیروویچ حتی تا چند ساعت قبل از معرفی جانشین میتف تاکید داشت که عجله ای برای انتخاب مربی ندارد و با صفاعلی کمالیان کارش را شروع می کند. چند ساعت بعد از این صحبت های بچیروویچ، سایت فدراسیون بسکتبال از دعوت به همکاری مهران شاهین طبع سرمربی تیم دانشگاه آزاد و یکی از مربیان پرافتخار سوپرلیگی خبر داد.

در حالی که شاهین طبع در سالیان گذشته یکی از منتقدان پر و پا قرص محمود مشحون و فدراسیون بسکتبال بود و حتی چند فصل قبل و در آخرین سال حضور پرقدرت تیم منحل شده صبامهر شدت انتقادات وی در یک مصاحبه به قدری بالا بود که فدراسیون هم در عکس العمل به آن، وی را ۳ ماه از نشستن بر روی نیمکت تیمهای لیگی محروم کرد.

حالا دعوت به همکاری از همین منتقد را می توان قدم فدراسیون برای آشتی با مربیان دانست و یا پاسخ به انتقادات سال قبل که فدراسیون را متهم به استفاده نکردن از مربیان داخلی در تیم ملی بزرگسالان می کرد.

محمود مشحون در آن زمان در جواب به این انتقاد گفته بود که ما از این مربیان بارها دعوت به همکاری کرده ایم اما هیچ وقت این دعوت را نپذیرفته اند. در مقابل مربیان مختلف هم در پاسخ به مشحون تاکید داشتند که هیچ وقت دعوتی از آنها نشده که جواب منفی به آن بدهند.

در نهایت در صورتی که مهران شاهین طبع به این دعوت پاسخ مثبت بدهد، بعد از مدتها همکاری بین مربیان برجسته اما منتقد با فدراسیون آغاز می شود و در صورتی که پاسخ وی منفی باشد، حرف محمود مشحون در مورد موافقت نکردن مربیان ایرانی برای کمک به تیم ملی بزرگسالان صحت پیدا می کند.