به گزارش پارس نیوز، فریبا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاری، درباره بازی پیش روی ایران با تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: قبل از آغاز مسابقات جام جهانی و اکنون بر این باورم که ایران، پرتغال را شکست خواهد داد.
وی با بیان اینکه برد مراکش و بازی بسیار خوب تیم ملی در برابر اسپانیا، حس برد پرتغال را در من قوی تر کرده است، اظهار داشت: از نظر فنی، کیفیت بازی اسپانیا به مراتب بهتر از پرتغال است و فقط سه بازیکن پرتغال در حد و اندازه های جهانی هستند. غیر از دروازه بان، یک هافبک میانی و «کریستیانو رونالدو»، دیگر بازیکنان این تیم معمولی هستند.
مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 افزود: در تیم ملی اسپانیا بازیکن معمولی وجود ندارد. دروازه بان، خط دفاعی، خط میانی تا نوک حمله تیم ملی اسپانیا دارای نقاط قوت فراوانی است و به هیچ عنوان نمی توان گفت که کدام بازیکن از دیگری بهتر است.
فریبا خاطر نشان کرد: اگر مانند بازی با اسپانیا بر اساس دستورات مربیان تمرکز داشته باشیم، پیروزی قابل دسترس است اما باید با قرار دادن یک یار همراه مواظب رونالدو باشیم تا پشت محوطه 18 قدم، از شوت و ضربات سر استفاده نکند.
وی افزود: دریبل های رونالدو از نوع درشت است و می توان از حرکت او در میانه زمین جلوگیری کرد، اگر او 20 سانتی متر از دفاع جدا شود، شوت ها و یا ضربات سر وحشتناک خود را خواهد زد، هرگز نباید تنها باشد، با کنترل رونالدو70 درصد از فشار پرتغال بر روی تیم ما کم خواهد شد.
وی درخصوص انتقاد از بازی تدافعی ایران در نیمه نخست بازی مقابل اسپانیا گفت: با اینکه کارشناسان بازی تیم ملی ایران در نیمه دوم بهتر از نیمه اول ارزیابی می کنند، اما بر این باورند که دفاع کردن به مراتب دشوارتر از بازی هجومی است. به نظر من حمله کردن آسان ترین کار در فوتبال است اما دفاع کردن در برابر تیم های بزرگ و با برنامه که می توانند از هر روزنه ای برای حمله استفاده کنند، بسیار سخت تر است.
مدیر فنی سابق تیم فوتبال استقلال تهران افزود: بازی تیم ملی در نیمه دوم بسیار بهتر از نیمه اول بود، وقتی گل شانسی اسپانیا وارد دروازه ایران شد، بازی تغییر کرد و صحنه های بسیار زیبایی خلق شد. حتی گل آفسایدی به اسپانیا زدیم. اگر بازیکنان کمی دقت می کردند نتیجه مساوی یا برد از آن ما بود.
وی تصریح کرد: نباید از برد مراکش و بازی بسیار خوب برابر اسپانیا مغرور شویم و اگر بتوانیم در بازی برابر پرتغال اعتماد به نفس و تمرکز خود را حفظ کنیم، به طور قطع پیروز میدان خواهیم شد.
تیم ملی فوتبال ایران در حالی چهارم تیر ماه جاری برابر پرتغال به میدان می رود که در دو بازی گذشته خود به ترتیب برابر مراکش پیروز و مقابل تیم اسپانیا با یک گل متوقف شده است.