به گزارش پارس ، به نقل ازباشگاه خبرنگاران، علی دایی به پرسپولیس برگشت تا دوران جدیدی را با سرخپوشان تهرانی تجربه کند. در روزهایی که گزینه هایی همچون محمد مایلی کهن و منصور ابراهیم زاده برای هدایت پرسپولیس در فصل جدید نهایی شده بودند، مدیریت باشگاه تغییر عقیده داد و با دایی وارد مذاکره شد، مردی که در شرایط موجود بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس محسوب می شد و اتفاقاً دایی در اولین واکنش رسمی خود نشان داد که چرا او بهترین گزینه برای هدایت این تیم بزرگ و پرطرفدار است.

" باید قهرمان شویم" این اولین واکنش دایی پس از قبول هدایت پرسپولیس بود. دایی از لفظ" باید" استفاده می کند و با این نوع خاص موضع گیری اش ثابت می کند که کارهای لازم را برای هدایت تیمی پرطرفدار همچون پرسپولیس دارد. یحیی گل محمدی هم فصل قبل همچون مانوئل ژوزه حرف از قهرمانی می زد اما آنها هرگز اینگونه و باقدرت در مورد قهرمانی صحبت نکردند و این علی دایی است که با همان ویژگی های خاص و منحصر به فردش صحبت از قهرمانی با تیم می کند که ۲ فصل بسیار بد و نا امید کننده را پشت سر گذاشته و آخرین قهرمانی اش با همین علی دایی رقم خورده که امروز به دنبال تکرار افتخارات گذشته اش در این تیم بزرگ و پرطرفدار است.

یحیی گل محمدی فصل گذشته همواره از قهرمانی در جام حذفی صحبت می کرد اما نوع بیان او مشخص بود که امید چندانی به قهرمانی تیمش ندارد چرا که می گفت: " لیگ را از دست داده ایم اما تلاش می کنیم در جام حذفی موفق شویم" اما امروز علی دایی از لفظ" باید" برای قهرمانی پرسپولیس استفاده می کند تا روحیه و انگیزه را به تیمش تزریق کرده و قبل از شروع تمرینات به بازیکنانش القا کند که در سال جدید باید برای رسیدن به اهداف بزرگ بجنگند.

در واقع علی دایی همان مرد سخت کوش سالهای گذشته است که با پشتکار و تلاش بی وقفه سعی می کرد افتخارات بزرگش در دنیای توپ گرد را به دست آورد. دایی همیشه اینگونه بوده و سعی کرده روحیه برتری طلبی اش را حفظ کند و همین روحیه و انگیزه بالا به او اجازه داده تا به یکی از چهره های شاخص دنیای توپ گرد تبدیل شود.
امروز هم علی دایی همان دیدگاه و رفتار حرفه ای را دارد و سعی می کند روحیه برتری طلبی و مبارزه برای رسیدن به اهداف بزرگ را به تیمش منتقل کند.

دایی در گذشته مشکلات بسیار زیادی در پرسپولیس داشت. در آن دوران حبیب کاشانی سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس بود و همگان از مشکلات او و دایی باخبر هستند و خوب می دانند چه اتفاقاتی برای شهریار فوتبال ایران افتاد تا شاید موفق نشود اما علی دایی به تنهایی و با همان عزم و اراده مثال زدنی اش مشکلات را پشت سر گذاشت و توانست ۲ سال پیاپی با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود و محبوبیت بی نظیری نزد هواداران پرسپولیس به دست آورد. امروز اما شرایط برای دایی کاملاً متفاوت است. هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حمایت کامل خود از دایی را اعلام کرده اند و پیشکسوتان هم از بازگشت او به پرسپولیس رضایت کامل دارند.

هواداران پرسپولیس هم که آخرین خاطرات خوب خود را با دایی جشن گرفته اند، از بازگشت دایی به این تیم خوشحال هستند؛ نکته حائز اهمیت اینکه قرارداد دایی ۳ ساله است و او از تضمین لازم برای کار در این مجموعه بزرگ برخوردار است و دغدغه برکناری یا اخراج ندارد و می تواند با آرامش و تمرکز کامل با توجه به حمایت همه جانبه ای که از او وجود دارد، پرسپولیس را آنگونه که دلش می خواهد بسازد و این تیم بزرگ را به اوج برساند.

تنها مشکل دایی فشار بیش از حدی است که در حال حاضر روی او و مجموعه تحت هدایتش قرار دارد. پرسپولیس در ۲ فصل گذشته فقط و فقط ناکامی به دست آورده و این مسأله فشار بسیار زیادی را به سرخپوشان تهرانی وارد می کند چرا که صبر هواداران تمام شده و آنها تشنه هستند ضمن اینکه دایی با پیشینه ای بسیار خوب به این تیم برگشته و اهالی فوتبال هم انتظار دارند که دایی پرسپولیس را به اوج برگرداند چرا که اعتبار بین المللی پرسپولیس در گرو قهرمانی و حضور در آسیا است اما در ۲ فصل اخیر با توجه به مشکلات زیادی که در این مجموعه وجود داشته، سرخپوشان تهرانی بسیار ضعیف نتیجه گرفته اند و اعتبار داخلی آنها هم به خطر افتاده است و این اتفاقات ماموریت دایی را بیش از آنچه که فکر کنیم، سنگین تر می کند.

علی دایی در بازگشت به پرسپولیس از حمایت کامل اهالی این مجموعه برخوردار است اما فشار موجود که اتفاقا فشاری جانکاه و کشنده است، تنها مشکلی است که دایی را در این مأموریت جدید تهدید می کند. علی دایی البته به این شرایط عادت دارد چرا که او با حاشیه بزرگ شده و راه عبور از بحران را به خوبی بلد است اما شرایط پرسپولیس هم متفاوت است چرا که ۲ فصل ناکامی روحیه و اعتماد به نفس را در این مجموعه به حداقل ممکن رسانده است.

ساختن پرسپولیس بحران زده مأموریت ویژه دایی است، مردی که در کوران انتقادات و حواشی ریز و درشت همیشه سربلند بوده و توانسته خودش را به اوج برساند و امروز باید پرسپولیس را به اوج برساند، تیمی که با تمام ناکامی های ۲ فصل گذشته، محبوب ترین تیم فوتبال ایران و آسیا محسوب می شود و از جایگاه مردمی بسیار بالایی برخوردار است.

علی دایی برای ساختن و به اوج رساندن پرسپولیس برنامه های لازم را دارد و در شروع فعالیت مجددش در جمع سرخپوشان تهرانی تأکید به قهرمانی در فصل جدید دارد. دایی عوض نشده و همچنان با همان افکار بزرگ و روحیه برتری طلبی برگشته و قصد دارد با چنین رویه ای پرسپولیس را عوض کند، تیمی که از امتیاز و هویت واقعی اش فاصله گرفته و از گذشته پرافتخارش نشان چندانی ندارد به همین دلیل ماموریت دایی سخت تر از آنچه که تصور می کنیم خواهد بود، آیا شهریار می تواند در ماموریت جدیدش موفق شود، برای رسیدن به جواب این سوال باید یک فصل منتظر باشیم.

در فصل جدید حاشیه های ریز و درشت و مشکلات فراوان در انتظار دایی و شاگردانش است اما تنها امید هواداران این مجموعه، بزرگ مردی است که هیچ گاه مقابل مشکلات تسلیم نشده و همواره با عزم و اراده ای فولادی توانسته بحران ها را پشت سر گذاشته و به اوج برسد. سخت ترین فصل پرسپولیس نصیب دایی شده و همگان منتظرند ببینند شهریار در این آزمون سخت شکست می خورد یا مثل همیشه موفق خواهد بود.