به گزارش پارس نیوز، 

حضور امبایه نیانگ کافی بود تا سنگالی‌ها شروع خیلی خوبی را در جام جهانی 2018 رقم بزنند. او یکی از دو گل تیمش را مقابل حریف اروپایی به ثمر رساند، اما آنچه در مورد این بازیکن توانا و جوان جالب توجه است، این که به رغم سن و سال کمش، پرونده قضایی قطوری دارد.

در سال 2012 و کمی پس از انتقال او به میلان بود که امبایه به خاطر رانندگی بدون گواهینامه دستگیر شد. در آن زمان او حتی به سن قانونی برای راندن اتومبیل نرسیده بود ولی سعی زیادی کرد تا مأموران را متقاعد کند که هم‌تیمی اش باکایه ترائوره پشت فرمان بوده.

دو سال بعد، او در یک تصادف رانندگی، اتومبیل فراری اش را تبدیل به پاره‌ای از آهن کرد. در تصادفی که چندین اتومبیل در آن گرفتار شدند ولی خوشبختانه حادثه‌ای در پی نداشت. این اتفاق در مون‌پلیه رخ داد و او به 18 ماه حبس محکوم شد ولی در نهایت با آزادی مشروط، به جای رفتن به زندان، به انجام فعالیت‌های اجتماعی مشغول شد. او در هنگام این تصادف هم گواهینامه رانندگی نداشت.

در سال 2016 او دوباره با خودروی فراری اش تصادف کرد و به شانه و قوزک پای خودش هم آسیب رسید. البته تست الکل او در هنگام این تصادف منفی اعلام شد.

امبایه در اردو‌های تیم ملی هم گرد و خاک زیادی به پا کرد. او اگرچه یک مهاجم فرانسوی به حساب می‌آید، اما رگ و ریشه خانواده اش به سنگال برمی‌گردد. از همین رو در ابتدا در تیم‌های پایه‌ای فرانسه بازی می‌کرد و در تیم ملی زیر 21 سال این کشور نیز حضور داشت. وقتی که زمان انتخاب تیم ملی بزرگسالان رسید، امبایه تیم ملی فرانسه را برگزید و در آن زمان گفت: «بعد از بحث‌های طولانی با خانواده‌ام، تیم ملی فرانسه را انتخاب کردم. تصمیم سختی بود، چون من با هر دو کشور مرتبط هستم. از سنگالی‌ها به خاطر اعتمادی که به من داشتند متشکرم و هرگز این را فراموش نخواهم کرد.».

اما بعد از سه سال دوباره در مورد این موضوع صحبت کرد و از دلایلش برای عدم حضورش در تیم ملی هر دوی این کشور‌ها گفت: «الان به این موضوع فکر نمی‌کنم. برای آنکه بازیکن فرانسه یا سنگال باشی، باید دقایق بیشتری بازی کنی و این در مورد من صادق نبود. من زمان کافی برای دعوت شدن به تیم ملی سنگال را ندارم و زمانی که این فرصت برایم فراهم شود، سؤالاتی برای پرسیدن دارم.» با این وجود دیدیه دشان هرگز او را به تیم ملی فرانسه دعوت نکرد و همین شد که او حدوداً یک سال پیش اولین بازی ملی اش را برای سنگال برگزار کرد و همین ماجرا سیل انتقادات را به سمت او روانه کرد.