به گزارش پارس نیوز، 

پرسپولیس برای دومین بار متوالی پیشوند مدافع عنوان قهرمانی را همراه با خود دارد. آن ها فصل گذشته را نیز همچون لیگ شانزدهم پرقدرت آغاز کردند و با صلابت ادامه دادند و در نهایت به مقام قهرمانی رسیدند؛ هرچند که در هفته های پایانی، لغزش هایی را تجربه کردند. حالا لیگ های شانزدهم و هفدهم به اتمام رسیده اند و لیگ جدید در راه است و نگرانی هایی را با خود می آورد.

* محرومیت نقل و انتقالاتی و جدا شده ها

پرسپولیس به خاطر اشتباهات مدیریتی، از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد و از همان زمان، پیش بینی می شد که سرخ ها دچار مشکلاتی به خاطر این موضوع شوند اما نگرانی ها در این خصوص با نزدیک شدن به اتمام فصل، اوج گرفت. جدایی محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و صادق محرمی به عنوان بهترین بازیکنان فصل پیش، پرسپولیسی ها را دچار بحران کمبود نیروی انسانی کرده است. اکنون برانکو آلترناتیوهای قدرتمندی روی نیمکت ندارد و این موضوع، کار او را در بازی های فشرده امسال سخت و سخت تر خواهد کرد.

* اشباع تیم از قهرمانی و موفقیت

پرسپولیس در سه فصل اخیر بهترین تیم ایران بوده است. این اتفاق در فوتبال اروپا زیاد اتفاق می افتد اما در فوتبال ایران کم نظیر است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دو سال اخیر سه جام کسب کرده اند و هیچ بعید نیست جام بعدی را نیز یک ماه بعد به دست بیاورند. این حجم از موفقیت ممکن است بازیکنان و اعضای تیم را اشباع کند و به قول برانکو ایوانکوویچ «موفقیت، تنبلی می آورد و تنبلی، ناکامی». اما پروفسورِ پرسپولیسی ها، راهکارهایی برای جلوگیری از این اتفاق نیز دارد و بعید به نظر می رسد اجازه دهد بازیکنانش از قهرمانی سیراب شوند.

* فشردگی مسابقات لیگ، حذفی، آسیایی، تیم ملی

فصل برای پرسپولیس با سوپرکاپ آغاز می شود. سپس آن ها در لیگ به مصاف رقبا می روند و در شهریور ماه، دو بازی حساس لیگ قهرمانان فرا می رسد. سپس جام حذفی، دیگر بازی های لیگ و البته اردوهای تیم ملی هم در برنامه باشگاه ها خواهند بود و باتوجه به کمبود نفرات در تیم پرسپولیس، این موضوع باعث نگرانی برانکو ایوانکوویچ و دستیاران او شده است.

* انتظارات بالای هواداران

موفقیت برای بازیکنان، تنبلی می آورد و برای هواداران، انتظارات بالا. همان هوادارانی که در ابتدای لیگ پانزدهم از تیم برانکو، تنها نمایش جذاب یا فقط نتیجه گیری می خواستند، حالا هر دو را در بالاترین سطح می خواهند! البته این طبیعی است و تیمی مثل پرسپولیس باید در بالاترین سطح ظاهر شود اما در این بین امکان دارد هر تیم در مقاطعی نیز متزلزل ظاهر شود و آن جا باید اولویت طرفداران برحسب نیاز تیم تغییر کند و آن ها تیم و مربی را درک کنند. هم اکنون شاید انتظار و مطالبه صعود به نیمه نهایی و عبور از الدحیل باتوجه به قدرت حریف و محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات، مقداری بیجا باشد. البته پرسپولیس توانایی این را دارد اما در صورت عدم رسیدن به آن نیز، نمی توان برانکو را مواخذه کرد.

* حریفان قدرتمند می شود

در آخر و جدا از چالش های تیمی، برانکو بار دیگر باید با رقبای قدرتمند رقابت کند. سپاهانِ قلعه نوئی، استقلالِ شفر، تراکتورِ توشاک و... همگی تیم هایی هستند که به این سادگی ها اجازه قهرمانی به پرسپولیس نمی دهند.