به گزارش پارس نیوز، 

محسن گروسی اظهار داشت: اسپانیا از قدرت‌های برتر فوتبال دنیا است و بازی ایران و اسپانیا می تواند اتفاق بزرگی در تاریخ فوتبال ایران باشد. من صحبت‌های کی‌روش را که گفته بود بازی متفاوتی مقابل اسپانیا اراده داده و در این بازی فقط به حمله فکر می کنیم را شنیدم و جسارت کی‌روش را ستایش کردم.

وی ادامه داد: حتی اگر در عمل هم این اتفاق نیفتد همین که کی‌روش جسارت این مصاحبه را دارد باز هم ستودنی است. کی‌روش یکی از با هوش ترین مربیان دنیا است و به خوبی می‌داند در صورتی که بخواهد مقابل اسپانیا دفاع مطلق بکند این تیم به راحتی و به کرات دفاع فشرده ما را باز کرده و به گل می‌رسد. برای همین است که کی روش با تفکراتی جدید تیمش را برای این بازی آماده می‌کند.

ملی پوش سابق فوتبال کشورمان بیان داشت: مراکش بازیکن خلاق نداشت که بتوانند مقابل دفاع فشرده ما باز کند. اما اسپانیا مملو از این بازیکنان است. بازیکنان تکنیکی و خلاقی که تخصصشان باز کردن دفاع های فشرده است. بعضی از بازیکنان اسپانیا آنقدر خلاق و توانمند هستند که به راحتی قادرند در یک لحظه سرنوشت هر بازی بزرگی را تغییر دهند. بازی کردن با تیمی که بازیکنانی با این ویژگی دارد با شیوه دفاع مطلق نیست و این استراتژی برای چنین دیداری جواب نمی‌دهد.

وی در رابطه با مصدومیت چشمی گفت: برای چشمی واقعا متاسفم. او به قول کی‌روش یکی از بهترین مدافعان سالهای اخیر است. اما بابت پرکردن جای خالی او نباید نگرانی باشد. چون همه بازیکنانی که به جام جهانی رسیده اند بازیکنان بزرگ و قابلی هستند که با اطمینان می توان از آنها استفاده کرد. همین سید مجید حسینی در دقایقی که مقابل مراکش به میدان آمد عملکرد فوق العاده‌ای داشت و یا پژمان منتظری که سابقه بازی در جام جهانی برزیل را هم دارد.

گروسی در ادامه بیان داشت: فوتبال ما کم کم در حال عبور از فوتبال آسیا است. چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی فوتبال ما حرف های زیادی برای گفتن دارد. فوتبال ما مدتهای زیادی است که در رنکینگ فیفا حرف اول را می زنیم و در مقدماتی جام جهانی هم صعود راحت و بی دردسری داشتیم. الان هم در جام جهانی می بینید که خوب نتیجه گرفتیم و آبروداری کردیم.