به گزارش پارس نیوز، 

یک روز پس از تساوی پرتغال در مقابل اسپانیا به لطف هت تریک رونالدو، بولا به تحلیل عمکرد تیم پرتغال پرداخت.

 

نفس رونالدو در روح تیم

 

مسابقه مقابل اسپانیا یک تقابل خارق العاده همراه با گل و ستیز های فراوان بود، اما در حقیقت این رونالدو بود که با عملکرد خود همه کس را به تحسین وا داشت. پرتغال با داشتن رونالدو هر آرزوی غیر ممکنی را ممکن خواهد دید. او پنالتی را خلق کرد و با به ثمر رساندن آن و دو گل دیگر عملکرد استثنایی از خود نشان داد. عملکردی در ابعاد جهانی که تنها از او برمی آید. گل سوم او: تمرکز، نفس عمیق... بازدم نفسی که در وجود تمام پرتغال شکل گرفت، ضربه و گل. سرجیو بوسکتس  مانع دید خوب دخیا شد و بهترین فرصت را به رونالدو داد که با یک ضربه دقیق توپ را به گل تبدیل کند. با این عملکرد شاداب رونالدو خود را به کسب ششمین توپ طلا و قهرمانی پرتغال نزدیک تر خواهد کرد.

 

گردش توپ منطقی و برنامه ریزی شده

 

آنالیز ابتدایی مسابقه نشان از عملکرد فوق العاده پرتغال در ٧ دقیقه اول بازی دارد. در این زمان بود که به گل اول رسیدیم و البته توانایی رسیدن به گل های بیشتر را هم در دو موقعیت دیگر داشتیم. اما تیم اسپانیا بازی خیلی خوبی از خود نشان داد، آنها از شانس های اصلی کسب جام هستند. فشار و پِرِس خوبی را روی اسپانیا آوردیم و توپ های زیادی را از آنها ربودیم. توپ را در پای خود داشتیم اما با ذهنمان فوتبال بازی کردیم. این طرز بازی، باعث تخریب بازی اسپانیا و اختلال عملکرد آنها شد.

 

تیتر ابولا : وقتی از سخن گفتن باز می مانیم

 

په په، خونسرد، بدون خطا کردن

 

در نیمه دوم پرتغال با افت زیادی نسبت به نیمه اول بازی کرد. بازیکنانی بودند که بهتر عمل کردند اما بازیکنانی هم بودند که افت عملکرد زیادی داشتند. ویلیام کاروالیو به عنوان مثال، نیمه اول را با ضعف زیادی به رختکن رفت اما در نیمه دوم با عملکرد بهتر اینیستا را به خوبی کنترل کرد. برونو فرناندس که نیمه اول فوق العاده کار کرده بود در نیمه دوم ضعیف ظاهر شد. برناردو سیلوا که نبوغ بالایی در کنترل بازی دارد، نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد چراکه درگیر مسائل دفاعی تیم قرار گرفت تا از نفوذ بازیکنان سمت چپ اسپانیا شامل اینیستا، ایسکو و جوردی آلبا، جلوگیری کند. گونسالو گِدِش هم نتوانست به وظایف خود در زمین عمل کند، البته این عملکرد در بازی های بعدی بهتر خواهد شد. تحرکات برونو فرناندس، برناردو سیلوا و گونسالو گِدِش فشار سنگینی برای مدافعان اسپانیا ایجاد کرد. په په در خط دفاع با رها کردن بازی باعث به ثمر رسیدن گل اول اسپانیا شد. ضربه ای که به سر او در صحنه گل اول برخورد کرد، در ابعاد جنگندگی په په، بسیار ناچیز بود. په په که بازیکنی خشن و درگیر است در این مسابقه کاملا خونسرد بازی کرد و حتی یکبار هم مرتکب خطا نشد. دفاع های کناری هم نمایش خاصی از خود نشان ندادند.

 

ریکاردو کوآرشما و تغییر به ٤/٤/٢

 

پس از گل تساوی و نتیجه ٣-٣، به لطف نمایش کوآرشما، پرتغال هر چه بیشتر به پیروزی نزدیک شد. مثل همیشه با به زمین آمدن او، ترکیب تیم به ٤/٤/٢ تغییر کرد و عملکرد او معادلات بازی را به نفع پرتغال عوض کرد. البته تمام آنالیزهای بازی باید معطوف به رونالدو شود، بازیکنی که هنوز ظرفیت های زیادی برای ارائه در تیم ملی پرتغال دارد. با رونالدو قهرمانی در جام جهانی قابل دست یابی است!

 

نویسنده : علی امامی - لیسبون

 

تیتر روزنامه جوگو: بازی برزگ با مشقت های فراوان، یک رونالدو به بزرگی (سایز) جهان!