به گزارش پارس نیوز، 

از آنجایی که اخیرا AFC با جدیت مقابل تیم های بدهکار می‌ایستد و برای حضور آنها در رقابتهای بین قاره‌ای مشکل تراشی می‌کند، برخی از تیم‌های بدهکار که در لیگ قهرمانان آسیا حضور می‌یابند راهکار تازه‌ای برای دور زدن این قانون و فریب دادن AFC پیدا کرده‌اند.

برخی از باشگاه‌های که در گذشته هم با مدرک سازی توانسته بودند اطلاعات غیر واقعی خود را به خورد AFC داده تا مجوز حرفه‌ای آنها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ابطال نشود، حالا هم راهکار تازه‌ای برای این مشکل پیدا کرده‌اند.

راهکار جالب و عجیب باشگاه‌های بدهکار استفاده از یکی از قوانین AFC برای دور زدن یکی دیگر از قوانین آن است. به این ترتیب که این باشگاه‌ها با طرح شکایت از طلبکاران شان پرونده دعوا با آنها را در کمیته انضباطی باز کرده و از آنجایی که در وجود هرگونه پرونده باز دعوی در خصوص مسائل مالی در کمیته‌های انضباطی دال بر عدم طلب قطعی طلبکاران می‌باشد، این باشگاه‌ها به صورت موقت نام این افراد را از لیست طلبکاران خود خارج کرده تا با این حربه از تعداد طلبکاران شان کاسته و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کنند.

عجیب اینجاست که باشگاه ها به جای تسویه حساب با طلبکاران خود و پرداخت حقشان، هر سال در شیوه های دور زدن قانون و زمان خریدن از کنفدراسیون آسیا پیشرفت می کنند! سال گذشته بود که باشگاه پرسپولیس در پرونده علی دایی با طرح درخواست تجدیدنظر ویژه این پرونده را از دستور کار AFC خارج کرد و برای چند ماه زمان بیشتری گرفت.