به گزارش پارس نیوز، 

این روزها میدان سرخ مسکو، تبدیل به استادیوم بزرگ هواداران ملیت‌های مختلف فوتبال شده است. هر چند که در سطح شهر مسکو، چندان هیجان و نمادهای جام جهانی فوتبال به چشم نمی‌خورد، اما میدان سرخ مسکو کانون تمرکز هواداران فوتبال برای به رخ کشیدن کری‌های هوادارای شده است.

شهرداری مسکو با هماهنگی ستاد برگزاری رقابت‌های جام جهانی 2018 در میدان سرخ شهر مسکو اقدام به نصب سکوهای تماشاگر و نمایشگرهای بزرگ پخش فوتبال کرده است. نمایشگرهایی که قرار است در طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی، رقابت‌های فوتبال را به صورت زنده پخش کند و هواداران مختلف می‌توانند با حضور در این میدان به تماشای دیدار تیم‌های محبوب خود بپردازند.

در طول یک هفته‌ گذشته هر شب میدان سرخ مسکو یک استادیوم ورزشی بوده است. به گونه‌ای که هواداران فوتبال از کشورهای مختلف عموما آرژانتین، مکزیک، ایران، مراکش، روسیه و برزیل با تجمع در بخش‌هایی از این میدان و با تشویق‌های خاص خود ابراز وجود کردند. این هیجان هواداران تا بامداد ادامه‌ دارد و معمولا تیم‌های حاضر در یک گروه هواداران آن به صورت کری‌های دو طرفه در کنار یکدیگر تیم محبوبشان را تشویق می‌کنند.

حضور پرشور ایرانی‌ها که عموما نیز خانواده‌ها را تشکیل می‌دهند از نکات چشمگیر این تجمعات است. اکثر دانشجویان ایرانی حاضر در روسیه نیز این روزها با حضور در میدان سرخ مسکو به جمع تماشاگران ایرانی پیوستند که به روسیه آمده‌اند و "یوزهای ایرانی" را تشویق می‌کنند.

به نظر می‌رسد که چکیده شور و هیجان میزبانی روسیه از جام جهانی 2018 در میدان سرخ خلاصه می‌شود.

بر اساس اطلاعات واصله از سن پترزبورگ ، بسیاری از هواداران کشورمان مستقیما به این شهر رفتند تا تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را در اولین دیدار از رقابت‌های جام جهانی در مقابل مراکش همراهی کنند. ایرانیان مختلف از سراسر دنیا در سن پترزبورگ منتظر هنرنمایی "یوزهای ایرانی " هستند.

خبرگاران و گزارشگران زیادی از سراسر جهان به روسیه آمده‌اند. در کاروان رسانه‌ای ایران نیز بالغ بر 100 نفر رقابت‌های تیم‌ ‌ملی ایران را گزارش خواهند کرد.