به گزارش پارس نیوز، 

رقابت های جام جهانی 2018 فردا شب در کشور روسیه آغاز می شود و هیجان فوتبال در دنیا به اوج خود می رسد.

همچنین چند روز پیش رده بندی تیم های ملی فوتبال از سوی فیفا اعلام شد تا تیم ها آخرین موقعیت خود در رنکینگ حهانی را قبل از شروع مهم ترین تورنمنت فوتبالی دنیا بشناسند.

یکی از نکات جالب توجه در این خصوص، رتبه تیم های پایین جدولی حاضر در جام جهانی بود. 11 تیم از حاضران جام جهانی ۲۰۱۸، در رنکینگ فیفا رتبه ای پایین تر از 32 دارند و جالب تر اینکه تین میزبان با قرار گرفتن در رده ۷۰، آخرین تیم این دوره از رقابت ها از لحاظ رنکینگ فیفا به حساب می آید.


تیم ملی ایران هم در رده 37 این رده بندی حضور دارد و یکی از این یازده تیم است.

عملکرد تیم های آسیایی به گونه ای بوده که همه آنها در رده های پایین تر از 32 در رده بندی فیفا قرار گرفته اند و اگر 32 تیم حاضر در جام جهانی از روی رنکینگ فیفا مشخص می شدند، هیچ تیمی از آسیا به این تورنمنت راه پیدا نمی کرد. استرالیا بهترین آسیایی است که رتبه 36 را دارد و عربستان به عنوان پنجمین تیم آسیا در جایگاه 67 فیفا ایستاده است.


همچنین تیم های صربستان، مراکش، مصر، نیجریه و پاناما هم دیگر تیم هایی هستند که با رتبه های پایین تر از ۳۲، در جام جهانی حضور دارند.

در سمت مقابل هم از 32 تیم نخست رده بندی فیفا، 21 تیم به جام جهانی رسیده اند و 11 تیم باز مانده اند. یعنی ایتالیا و هلند در این مسئله 9 شریک دیگر هم دارند که با وجود شرایط خوب در رده بندی فیفا، جایی در جام جهانی ندارند. این تیم ها عبارتند از: شیلی، ولز، آمریکا، ایرلند شمالی، رومانی، جمهوری ایرلند، اتریش، اسلواکی و اوکراین.

یعنی در تورنمنتی که از فردا شروع می شود، شیلی با رنکینگ 9 غایب است و عربستان و روسیه با رنکینگ 67 و 70 حضور خواهند داشت.