به گزارش پارس نیوز، 

علاقمندان به هر تیمی آرزو می کنند تیم محبوبشان بتواند در روسیه 2018 فینالیست شود. برخی ممکن است همزمان با قهرمانی تیمشان، از شکست دادن یک رقیب قدیمی و دشمن همیشگی هم استقبال کنند. یا اینکه کسی ترجیحش این باشد که دو تیم مورد علاقه اش پای به فینال بگذارند و آن وقت با خیالی آسوده بازی نهایی را دنبال کند. همه این ها به شرطی است که تیم محبوبتان در مسابقات حاضر باشد و به طور مثال طرفداران تیم ملی ایتالیا و هلند باید بالاجبار به سراغ تیم دیگری بروند.


با این توضیحات می خواهیم به شما کمک کنیم تا راحت تر بتوانید فینالیست های جام بیست و یکم را پیش بینی کنید. یا اینکه با خیالی راحت انتظار تماشای فینال مورد نظرتان را بکشید. پس با ما همراه باشید.

حالت اول: بدون کوچکترین شگفتی


باتوجه به جدول رقابت ها احتمال رویارویی فرانسه-پرتغال، برزیل-بلژیک، اسپانیا-آرژانتین و آلمان-انگلیس در یک چهارم نهایی بسیار بالاست. البته این درصورتی رخ خواهد داد که اولا انگلیس و پرتغال به عنوان تیم های دوم، موفق به صعود از گروه خود شوند و همچنین هیچ شگفتی بزرگی در مرحله گروهی و یک هشتم نهایی اتفاق نیافتد. درین صورت پیش بینی دو تیم فینالیست بسیار سخت خواهد بود. اما باتوجه به شرایط این تیم ها، فرانسه، برزیل، اسپانیا و آلمان شانس بیشتری بدین منظور خواهند داشت که احتمال فینال برزیل- آلمان باتوجه به اینکه دو تیم پرافتخارترین های حاضر در روسیه خواهند بود محتمل تر به نظر می رسد‌.

حالت دوم: غیرقابل پیش بینی مثل فوتبال مثل جام جهانی


بیائید فوتبالی تر به جام جهانی پیش رو نگاه کنیم. فوتبال اگر ورزشی قابل پیش بینی بود که تا این حد جذاب و سرگرم کننده نبود.


البته نمی خواهیم بگوئیم تیمی درجه دو هم می تواند فینالیست و حتی قهرمان مسابقات شود بلکه تیم های شگفتی ساز معمولا معادلات را بر هم می زنند. به عنوان مثال یک لحظه تصور کنید تیم ملی فوتبال کشورمان موجب حذف یکی از دو تیم پرادعای گروه B شود و از طرفی میزبان همه را شگفت زده کند. در این حالت یکی از دو تیم ایران یا روسیه به جمع 8 تیم برتر راه خواهند یافت!


همچنین اول یا دوم شدن تیم ها در گروه های 8 گانه نیز می تواند موجب رویارویی غول ها در همان مراحل اول شود. لغزش مدافع عنوان قهرمانی ممکن است آنها را در همان دور اول حذفی مقابل حریفی قرار دهد که تشنه انتقام از مانشافت است؛ برزیل!


کرواسی، بلژیک، کلمبیا و البته انگلیس و حتی ایران یا روسیه تیم هایی هستند که می توانند شگفتی ساز جام لقب گیرند. فقط لازم است نتایج غیرقابل پیش بینی همه حدس و گمان ها را خنثی کند. با این شرایط ممکن است بلژیک یا انگلیس برای اولین بار فینال جام جهانی فوتبال را تجربه کنند هرچند طرفداران دو آتشه مسی و رونالدو ترجیح می دهند این دو ابر اسطوره دنیای فوتبال قهرمانی جهان را نیز از آن خود کنند. ضمن آنکه نباید فراموش کرد در جام های جهانی که در قاره سبز برگزار شده کاپ قهرمانی به اروپایی ها رسیده و تیم های مدعی قاره آمریکای جنوبی نتوانسته اند قهرمانی جهان را در آنجا برپا کنند.


خب ادامه این مسیر هیجان انگیز با شما... فینالیست ها را حدس بزنید و تا در پایان جام مشخص شود چقدر می توانید روی پیش بینی های فوتبالیتان حساب کنید!