به گزارش پارس ، به نقل ازمشرق، نام نیمار که در ارتباط با چندین باشگاه بزرگ اروپایی اروپایی از جمله رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ شنیده می شد، در نهایت با آینده باشگاه بارسلونا پیوند خورد.
بارسلونا قراردادی با نیمار، مهاجم سانتوس به قیمت تخمینی ۲۸ میلیون یورو امضا کرده است. البته هنوز این خبر به صورت رسمی اعلام نشده است.
این بازیکن برزیلی با قراردادی ۵ساله به بارسا می رود. او پیشنهاد رئال مادرید را رد کرد که گفته می شد ۷ میلیون یورو بیشتر از بارسا به سانتوس می پرداخت.
دستمزد او ۷ میلیون یورو در سال خواهد بود که هرچند این هم کمتر از پیشنهاد رئال است اما او مبالغی اضافی به دلیل قراردادش با نایک دریافت خواهد کرد.
نیمار چند سالی است تحت نظر باشگاه های اروپایی است. او در آمریکای جنوبی درخشید و حتی در سال ۲۰۱۳ برای کسب توپ طلا در لیست قرار گرفت.

در بیانیه باشگاه بارسلونا آمده: « بارسلونا با شرایط نیمار داسیلوا سانتوس جونیور موافقت کرده است. این بازیکن برزیلی طی ۵ سال آینده در ترکیب بلوگرانا خواهد بود. »
با توجه به اینکه پیشنهاد رئال مادرید از نظر مالی بسیار بهتر از پیشنهاد بارسلونا بود ولی نیمار در نهایت ایالت کاتالان را برای ادامه دوران فوتبال خود برگزید.

تیتو ویلانووا در این مورد گفت: باید به مدیران تکنیکی باشگاه برای جذب نیمار تبریک بگویم. این یک قرارداد بسیار مهم برای ما است. باید دقت داشته باشیم که او به جز پیشنهادی که ما به او ارائه کرده بودیم، پیشنهادهای بهتری نیز داشته است ولی او ترجیح داده که به نیوکمپ بیاید. باید به نیمار هم به خاطر انتخاب یک پروژه فوتبالی بسیار خوب تبریک بگویم. به عقیده من، او پروژه فوتبالی را بالاتر از پول دانسته که راهی بارسلونا شده است. او به جای پول، بارسا را انتخاب کرده است. اطمینان دارم که او به آبی و اناری ها کمک می کند تا در اروپا نتیجه های بسیار بهترین بگیرند.
ویلانووا در ادامه عنوان کرد: نیمار بازیکنی بود که به دنبال او می گشتیم. دو سال و نیم پیش نخستین پیشنهاد خودمان برای جذب او را ارائه کردیم. اطمینان دارم همان طور که جوردی آلبا خیلی زود در ترکیب جا افتاد، نیمار هم همان راه را خواهد رفت.