به گزارش پارس نیوز، 

مهدی امین المتقی بن عطیه مدافع 31 ساله و مسلمان مراکش این روزها نامش بیشتر از هر زمان دیگری نقل محافل خبری است، مدافعی که در پنج سال گذشته و بعد از انتقال از اودینزه به جمع گرگ های رم به شهرت قابل توجهی رسید تا همه نگاه ها معطوف به این دژ مستحکم دفاعی شود.


بن عطیه که این روزها وارد دهمین سال همراهی مراکش در بازی های ملی شده تا به واسطه همین سابقه بازوبند کاپیتانی شیرهای اطلس را بر بازو ببندد عصر روز جمعه در ورزشگاه کریوفسکی سن پطرزبورگ امید اول رنار فرانسوی برای مستحکم تر نشان دادن ساختار تدافعی مراکش مقابل ایران قلمداد می شود و بیشتر طرفداران مراکش هم به این بازیکن مسلمان با اعتقادات عجیب دل بسته اند تا همچون مرحله مقدماتی شاهد نتایج رویایی از تیم محبوب شان باشند.


مهدی بن عطیه فوتبال حرفه ای خود را مثل 70 درصد بازیکنان حاضر در فهرست نهایی مراکش خارج از این کشور در فرانسه آغاز کرد تا از سال 2005 به باشگاه مارسی در لاشامپیونه بپیوندد. یک سال نیمکت نشینی بدون انجام یک بازی رسمی باعث شد تا این بازیکن به صورت قرضی دو فصل در تیم های تورس و لورینت نزدیک به 30 بار در لیگ فرانسه به میدان برود و در نهایت با قراردادی چندصد هزار یورویی از مارسی راهی کلارمونت شود.


کاپیتان مراکش در سال 2010 به عنوان خریدی رویایی سر از اودینزه ایتالیا در آورد تا طی سه فصل 80 بار برای این باشگاه به میدان برود و شش بار نامش را در میان گلزنان به ثبت برساند. عملکرد و آماری که رمی های پایتخت را وادار کرد به درخواست لوچیانو اسپالتی سرمربی وقت این بازیکن را با قراردادی جالب جذب و یک سال بعد با سودی بالغ بر 29 میلیون یورو او را به باشگاه بایرن مونیخ واگذار کنند.

بن عطیه علیه سحر و جادوی مراکشی ها

حضور در جمع باواریایی ها برای بن عطیه چندان خوشایند نبود چون سبک زندگی در آلمان همین طور بوندس لیگا با روحیات این بازیکن هم خوانی نداشت تا یوونتوسی ها از این فرصت نهایت بهره را برده و مدافع مراکشی را با قرضی به ایتالیا برگرداندند، بازگشتی که توام شد با درخشش دوباره این بازیکن و قهرمانی بلامنازع با بانوی پیر در سری A و جام حذفی ایتالیا تا یوونتوس قرارداد بن عطیه را دائمی کند.


سوای از عملکرد فنی کاپیتان مراکشی ها خارج از دنیای مستطیل سبز نیز شخصیت قابل توجهی دارد از جمله این که او جزو معدود چهره های شاخص این کشور محسوب می شود که با خرافات رایج در میان مردم مراکش مخالف است از جمله موضوع سحر و جادو که رواج خاصی در میان مردم عادی مراکش به خصوص شهر کازابلانکا دارد. بن عطیه شاید به همین خاطر بود که یکی دو سال قبل از سفر به مراکش و حضور در اردوی داخلی امتناع کرد و مدعی شد ترجیح می دهد در اردوهای خارج از کشور به جمع ملی پوشان بپیوندد.


بن عطیه به عنوان یکی از ستاره های مسلمان مراکش در امور خیریه نیز یکی از بازیکنان پیشگام قلمداد می شود تا جایی که یکی دو موسسه خیریه این بازیکن برای مسلمانان مراکش و فرانسه به عنوان مراکزی فعال در این عرصه همواره زبانزد عام و خاص هستند. کاپیتان 31 ساله شیرهای اطلس حالا در اولین جام جهانی که تجربه می کند به عنوان یکی از باتجربه ترین و سرشناس ترین ستاره های مراکش نقشی کلیدی در برنامه های تاکتیکی هروه رنار دارد و رویارویی او به عنوان ستون تدافعی مراکش با مهاجمان ایران در سن پطرزبورگ می تواند جالب توجه باشد.