به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی آرژانتین در گروه چهارم با تیم های کرواسی، ایسلند و نیجریه همگروه بوده و امیدوار است بعد از 32 سال جام جهانی را فتح کند.

 

آرژانتین چگونه راهی جام جهانی شد؟

اگرچه آرژانتین در نهایت در مرحله مقماتی در نهایت در رتبه سوم قرار گرفت، اما مسیر صعود به روسیه برای آنها بسیار پر فراز و نشیب بود. شکست های غیر منتظره در خانه برابر اکوادور و پاراگوئه، تساوی مقابل ونزوئلا، شکست سنگین 0-3 در دیدار مقابل برزیل و استفاده از 3 سرمربی مختلف به نام های جرارد تاتا مارتینو، ادگاردو بائوسا و خورخه سامپائولی، اتفاقاتی بود که برای آلبی سلسته در مسیر رخ داد. بدتر از آن روشن شدن دوباره این موضوع بود که تیم ملی آرژانتین به شدت به لیونل مسی وابسته است و این نکته در دیدارهایی که او غایب بود به شدت نمایان شد. در نهایت این هت تریک مسی در بازی نهایی برابر اکوادور بود که باعث آرامش و صعود آلبی سلسته به جام جهانی شد.

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ آرژانتین

بزرگترین نقطه قوت

علاوه بر داشتن یکی از بهترین بازیکنان تاریخ یعنی لیونل مسی، آرژانتین در فاز هجومی بازیکنان زیاد دیگری را نیز در اختیار دارد که می توانند به رقبا ضربه بزنند، البته این گروه از بازیکنان بعد از شکست های سریالی این تیم در فینال های اخیر بارها مورد انتقاد قرار گرفته اند. بازیکنانی چون دی ماریا، آگوئرو و ایگواین ستاره بزرگی در فوتبال اروپا محسوب می شوند و این غیرقابل انکار است اما اگر آنها بالاخره یاد بگیرند چگونه حول محور لیونل مسی بدرخشند، آرژانتین می تواند به جام جهانی امیدوار باشد. البته آمادگی ذهنی برای پایان دادن به این دوران بدون جام برای تعداد زیادی از بازیکنان این نسل که احتمالا آخرین تورنمنت معتبر خود را تجربه می کنند بسیار مهم خواهد بود.

بزرگترین نقطه ضعف

احتمالا حتی تا چند روز مانده به آغاز بازی ها نیز بسیاری نمی دانند چه بازیکنانی قرار است در پست های کلیدی به میدان بروند. این موضوع یکی به دلیل تئوری تاکتیکی سامپائولی و دیگری به علت تعدد آسیب دیدگی بازیکنان مهم آرژانتین است. تغییرات زیاد روی نیمکت و حضور سرمربی های جدید با سبک و روش های مختلف، تاثیر منفی زیادی در شرایط آلبی سلسته داشته است.

لوکاس بیلیا و آگوئرو که 2 ستاره مهم ترکیب سامپائولی هستند بعد از ریکاروی از آسیب دیدگی به روسیه خواهند رفت و فونس موری و مارکوس روخو مدافعان مهم آرژانتین مدت هاست در باشگاه خود نیمکت نشین هستند. در میانه میدان تردیدهای فراوانی در مورد ترکیب اصلی وجود دارد و تا زمان آغاز جام جهانی ترکیب آلبی سلسته نامشخص است. فراموش نکنید آنها در بازی دوستانه اخیر خود با 6 گل مغلوب اسپانیا شدند.

ستاره تیم ملی آرژانتین

آیا نکته ای است که هنوز در مورد لیونل مسی عنوان نشده باشد؟ بعد از فصلی درخشان در بارسا و فتح لالیگا و کوپا دل ری، او اخیرا در حال استراحت برای مواجهه با جام جهانی، چالش بزرگ پیش روی خود بوده است. زمانی که مسی بعد از کوپا 2015 از تیم ملی خداحافظی کرد، در آرژانتین برای بازگشت او عزای عمومی به راه افتاد و خوشبختانه مسی دوباره لباس آلبی سلسته را بر تن کرد. برای موفقیت در روسیه، تیم ملی آرژانتین به شدت به لیونل مسی و شانه های او تکیه کرده است.

ترکیب احتمالی:

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ آرژانتین

پیش بینی

99 درصد پیش بینی ها در مورد جام جهانی بی فایده است و با انجام 7 بازی در طول یک ماه برای هر تیمی، هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. قرعه آرژانتین در گروه چهارم با ایسلند شگفت انگیز، کرواسی خطرناک و چهره بسیار آشنا و همیشگی یعنی نیجریه بوده است.

علیرغم همه دشواری ها، تیم سامپائولی مدعی اول صدرنشینی در این گروه است و اگر این اتفاق رخ دهد احتمالا حضور آرژانتین حتی در یک چهارم هم بالاست. اما بر خلاف جام جهانی 2014 این بار ممکن است در یک چهارم آلمان، اسپانیا یا برزیل قرعه آنها باشند اما مسی و یارانش خوب می دانند که حالا زمان قهرمانی آنها فرا رسیده است.

تیم ملی آرژانتین در یک نگاه:

کاپیتان: لیونل مسی

سرمربی: خورخه سامپائولی

نام مستعار: آلبی سلسته

رتبه در رنگینگ فیفا: 5

فهرست نهایی تیم ملی آرژانتین:

دروازه بان ها: وینفرد کابایرو، فرانکو آرمانی، نائول گوسمان

مدافعان: گابریل مرکادو، فدریکو فاسیو، مارکوس روخو، نیکولاس اوتامندی، نیکولاس تالیافیکو، کریستیان آنسالدی، مارکوس آکونا، خاویر ماسکرانو

هافبک‌ ها: اور بانگا، لوکاس بیلیا، مانوئل لانزینی، جیوانی لوسلسو، آنخل دی ماریا، ماکسیمیلیانو مِسا، کریستین پاوون، ادواردو سالویو

مهاجمان: پائولو دیبالا، لیونل مسی، سرخیو آگوئرو، گونسالو ایگواین