به گزارش پارس نیوز، 

این رقابت ها از روز گذشته در شهر کوک آیلند استرالیا آغاز شده و اشتری در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بازیکن چینی الاصل کشور استرالیا رفت که با نتیجه چهار بر 2 پیروز شد.
اما در ادامه این رقابت ها مغلوب بازیکن هندی شد و در نیمه نهایی برابر «اوزگه ایلماز» از ترکیه قرار گرفت که با نتیجه چهار بر 3 به این حریف باخت و از رسیدن به سهمیه المپیک جوانان بازماند.
المپیک جوانان مهر ماه امسال با حضور چهار هزار ورزشکار از 206 کشور جهان در شهر «بوینوس آیرس» کشور آرژانتین برگزار می شود که سهمیه تنیس روی میز به نمایندگان کشورهای هند و مالزی در بخش دختران و نفراتی از فیلیپین و سنگاپور در بخش پسران رسید.
ایران هم برای این بازیها تاکنون 29 سهمیه کسب کرده و منتظر کسب سهمیه در 2 رشته تکواندو و دوومیدانی است.
تاکنون در 10 رشته وزنه برداری (پسران)، تیراندازی (پسران)، قایقرانی (دختران)، سوارکاری (پسران)، تکواندو (دختران و پسران)، تنیس روی میز (پسران)، تیروکمان (پسران و دختران) و فوتسال (پسران) سهمیه کسب شده است.
کاروان ایران هم در نخستین دوره با 52 سهمیه در 13 رشته و با کسب 5 مدال (۲ مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز) در جایگاه بیست و ششم ایستاد و در دومین دوره این بازیها با سه رشته بیشتر و چهار رشته کمتر از دوره قبل در نانجینگ چین با تصاحب 3 نشان طلا و 3 برنز و 2 پله صعود در جایگاه بیست و چهارم ایستاد.
ورزشی**9250**1597