به گزارش پارس ، به نقل ازمشرق، در هفته ماقبل پایانی لالیگا، شب گذشته (یکشنبه) ۱۰ بازی به طور همزمان برگزار شد که در آنها بارسلونا، قهرمان زودهنگام این فصل در دربی منطقه کاتالونیا در خانه اسپانیول به پیروزی ۲ بر صفر دست پیدا کرد و شمار امتیازات خود را به ۹۷ رساند تا ۳ امتیاز با رکورد ۱۰۰ امتیازی رئال در فصل قبل فاصله داشته باشد. در این دیدار الکسیس سانچس در دقیقه ۱۴ و پدرو رودریگس در دقیقه ۸۵ برای بارسلونا گلزنی کردند. ضمن اینکه اسپانیول از دقیقه ۸۱ با یک بازیکن کمتر بازی می کرد. آخرین دیدار این تیم مقابل مالاگا در نیوکمپ است. نتایج و جزئیات کامل و جدول رده بندی لالیگا را در اینجا بینید.

در دیگر بازی مهم شب گذشته، رئال مادرید میهمان رئال سوسیه داد بود که در این دیدار پرگل به تساوی ۳ بر ۳ تن داد. رئال در شرایطی به یک امتیاز این بازی بسنده کرد که تا دقیقه ۶۴ با ۲ گلی که گونسالو ایگواین (۶) و خوسه کایخون (۵۷) به ثمر رساندند از حریف خود پیش بود. سوسیه داد با گل های ژابی پریتو در دقیقه ۶۴ (از روی نقطه پنالتی) و آنتوان گریسمان در دقیقه ۷۸ کار را به تساوی کشاند.

رئال با گلزنی سامی خدیرا در دقیقه ۸۰ دوباره پیش افتاد اما در دقیقه پایانی بازی ژابی پریتو با به ثمر رساندن گل دوم خود، سوسیه داد را از شکست نجات داد تا فاصله این تیم با والنسیا، اصلی ترین رقیبش برای کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، یک هفته به پایان لیگ بیشتر از ۲ امتیاز نشود.

شب گذشته همچنین اوساسونا در بازی که مسعود شجاعی بازیکن ایرانی خود را از ابتدا تا دقیقه ۵۶ در ترکیب داشت در خانه برابر سویا به پیروزی ۲ بر یک دست پیدا کرد. فرانسیسکو پونیال در دقیقه ۶۳ و آلوارو سخودو در دقیقه ۷۹ برای اوساسونا گلزنی کردند و تک گل سویا را هم آلوارو نگردو در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند. اوساسونا با این پیروزی بقای خود در لالیگا را مسجل کرد.

در سایر دیدار های شب گذشته نتایج زیر رقم خورد:

* ختافه ۲ - رایو وایکانو صفر
* والنسیا یک - گرانادا صفر
* مالاگا ۳ - دپورتیوو لاکرونیا یک
* وایادولید صفر - سلتاویگو ۲
* اتلتیکومادرید صفر - مایورکا صفر
* بتیس ۴ - ساراگوسا صفر
* اتلتیک بیلبائو صفر - لوانته یک

در جدول رده بندی بارسلونا با ۹۷ امتیاز، رئال مادرید با ۸۲ و اتلتیکو مادرید با ۷۳ امتیاز به ترتیب رده های اول تا سوم را در اختیار دارند.