به گزارش پارس نیوز، 

ایرج مظفری درباره عملکرد تیم ملی ایران در لیگ ملت های والیبال اظهار داشت: افزایش تعداد تیم ها در این مسابقات نسبت به لیگ جهانی، باعث شده است که تعداد سفر تیم ها هم بیشتر شود که می تواند باعث خستگی بازیکنان شود. این موضوع به خصوص برای تیم ایران در هفته اول که بیشتر بازیکنان، همان ملی پوشان قبلی بودند مشهود بود و هرچه میزان استفاده از جوان ها بیشتر شد، شادابی تیم ملی هم بالا رفت.
وی خاطرنشان کرد: از نظر فنی، تیم ملی ایران در جاگیری نفرات عقب زمین، جابجایی بازیکنانی که در مناطق 1 و 6 قرار می گیرند بسیار عالی است اما در منطقه 5 مشکلات زیادی داریم و به همین دلیل توپ های زیادی هم از دست می دهیم. در زدن سرویس هم خیلی دقیق و با برنامه کار می کنیم.
مظفری گفت: درباره حضور بازیکنان جوان نیز نمی دانم از شجاعت کولاکوویچ بود یا مجبور به این کار شد اما اتفاق بسیار خوبی رخ داده است. بازیکنان جوانی مانند علی شفیعی و مرتضی شریفی اگرچه ابتدا عالی کار نمی کردند اما به تدریج شرایط به مراتب بهتری پیدا کردند و حالا با اعتماد به نفس بالاتری بازی می کنند که البته این موضوع به خاطر مدیریت سعید معروف در میدان هم هست.
وی افزود: بازیکنانی مانند سیدمحمد موسوی و فرهاد قائمی برای تیم ملی زحمات زیادی کشیده اند اما خسته هستند و والیبال ایران به نیروی جوان و جدید نیاز دارد.
بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: خوشحالم که تعداد لژیونرهای والیبال ایران بیشتر شده است. ای کاش این اتفاق در سال های قبل رخ می داد. درست است که بازیکنان با رفتن به باشگاه های اروپایی پول کمتری می گیرند اما عمر ورزش قهرمانی خود را طولانی تر می کنند.
وی افزود: با این شرایط سال آینده لیگ به مراتب بهتری هم خواهیم داشت و دیگر نمی توانیم از قبل پیش بینی کنیم که چه تیمی قهرمان می شود. با بیشتر شدن رقابت در لیگ، والیبال ایران سود می کند.
تیم ملی والیبال ایران در پایان هفته دوم لیگ ملت های والیبال با 2 برد و 5 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد. ملی پوشان ایران از فردا و در هفته سوم مسابقات به مصاف حریفان خود می روند.
برنامه دیدارهای تیم ایران به شرح زیر است:
جمعه 18 خرداد - ساعت 16، چین - ایران
شنبه 19 خرداد - ساعت 16، ایران - برزیل
یکشنبه 20 خرداد - ساعت 18:30، روسیه - ایران
ورزشی ** 2024**1597