به گزارش پارس نیوز، 

اسطوره فوتبال ایران گفت: تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه بیش از ۸۰ میلیون هوادار را به عنوان حامی در اختیار خواهد داشت.

علی دایی، برترین گلزن تاریخ فوتبال جهان در گفتگو با سایت AFC درباره حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ و همگروهی با تیم‌های قدرتمند مراکش، پرتغال و اسپانیا اظهار داشت: در گروه B. مسابقات جام جهانی، تیم ملی در گروه سختی قرار دارد، اما در دنیای فوتبال امکان دارد که هر غیرممکنی، ممکن شود.

وی ادامه داد: ما همچنان برای حضور خوب در جام جهانی ۲۰۱۸ شانش داریم، اما اگر واقع بینانه قضایا را ببینیم، باید بگویم که شانس مان اندک است. در تورنمنتی مثل جام جهانی ثبات آن هم به ویژه در خط دفاعی خیلی مهم است،، اما از همه این‌ها مهم‌تر این است که بیش از ۸۰ میلیون ایرانی حامی تیم ملی ایران در جام جهانی خواهند بود.

دایی تاکید کرد: بدون شک حمایت ۸۰ میلیونی مردم ایران از تیم ملی یک نیروی انگیزشی بسیار مهم و فاکتور روحیه بخش مضاعفی است که ملی پوشان از آن برخوردارند و در چنین شرایطی شما می‌توانید کار‌های بزرگی را انجام دهید. بدون شک این نوع از حمایت‌ها کمک خواهد کرد شما بر تمامی مشکلات فائق آیید و در رقابت‌های بزرگ پیروز شوید. این حمایت‌ها راهنما و خط مشی چشمگیری برای هر بازیکنی خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال سایپا خاطرنشان کرد: من خودم زمانی که برای تیم ملی بازی می‌کردم، چنین حمایت‌هایی را به خوبی احساس کردم و حس و انگیزه مضاعفی را به دست آوردم. بدون شک بازی با تیم ملی استرالیا در سال ۱۹۷۷ مصدق بارز چنین حمایتی بود که خودم تجربه‌اش کردم و البته بازی مقابل تیم ملی کره جنوبی در سال ۱۹۶۶ نیز چنین حسی را داشتم و بازی با همین تیم در سال ۲۰۰۴ در بازی‌های آسیایی نیز چنین بود.

دایی گفت: زمانی که من برای تیم ملی بازی می‌کردم، بازی برای هر تیمی در ورزشگاه آزادی کار بسیار سختی بود، چون جو سنگینی در ورزشگاه آزادی برای حریفان حاکم می‌شد و هر تیمی که به آزادی می‌آمد، تحت فشار عجیب هواداران مان قرار می‌گرفت، فرقی هم نمی‌کرد، چه در زمینه ملی و چه در زمینه باشگاهی.

وی درباره مقایسه فوتبال کنونی جهان با فوتبالی که روزی خودش در باشگاه‌های بزرگ مثل بایرن مونیخ بازی می‌کرد، اظهار داشت: مقایسه کردن فوتبال فعلی با گذشته کار راحتی نیست، چون همه چیز تغییر کرده است، اما چیزی که نمی‌توانم انکارش کنم این است که ما در گذشته بازیکنان بزرگی در تیم ملی داشتیم و در تیم ملی فعلی هم نفراتی خوبی داریم و البته هیجانی که ما در تیم ملی داشتیم با هیجان فعلی قابل مقایسه نیست. هیجانی که خودم در تیم ملی داشتم و برایم آن حس کاملا متفاوت بود. این هیجانات تغییر کرده‌اند، همان طور که زندگی‌ها تغییر کرده و تفکرات مردم تغییر کرده است.

دایی ادامه داد: من فکر می‌کنم که مسایل در گذشته خیلی شفاف و زلال‌تر بودند به طوری که در مردم با همان زلالی زندگی می‌کردند. من خودم وقتی به عقب برمی‌گردم، خلوص بیشتری در آن روز‌ها می‌بینم، نه فقط در فوتبال بلکه در کل زندگی افراد و فوتبال فقط بخشی از این زندگی بشر است. دوباره تاکید می‌کنم که زندگی‌ها تغییر کرده‌اند.