به گزارش پارس نیوز، 

بر کسی پوشیده نیست که هدف اصلی نقل و انتقالات تابستانی بارسلونا، آنتوان گریزمان، ستاره فرانسوی اتلتیکو مادرید است اما این انتقال می تواند عواقب سنگینی برای بارسا به همراه داشته باشد.

بارسلونا و خطر محرومیت سنگین از نقل و انتقالات

گریزمان تا سال 2022 با اتلتیکو قرارداد دارد ولی بارسلونا از ماه ها پیش مذاکرات خود برای جذب این بازیکن را شروع کرده است. بارتومئو، رئیس بارسلونا چندی پیش فاش ساخت که اکتبر 2017 با مدیر برنامه های گریزمان دیدار داشته است. همچنین دسامبر 2017 موندودپورتیوو فاش کرد که بارتومئو با خانواده گریزمان نیز دیداری داشته و از این بازیکن قول شفاهی برای پیوستن به بارسا گرفته است. حتی مدیر ورزشی بارسلونا نیز این خبر را تایید کرد.

باشگاه اتلتیکو در واکنش به این موضوع شکایتی به فیفا تقدیم و حرکت بارسلونا را یک نوع توهین به خود تلقی کرد.

مسئولان بارسا معتقدند که اگر نتوانند با اتلتیکو بر سر جذب گریزمان به توافق برسند، اول جولای با پرداخت 100 میلیون یورو رقم فسخ این بازیکن، او را به خدمت خواهند گرفت؛ هرچند که خود بازیکن اخیرا اعلام کرده است که برای روشن شدن وضعیت آینده خود به زمان نیاز دارد و قبل از شروع جام جهانی، تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت.

بارسلونا و خطر محرومیت سنگین از نقل و انتقالات

اگر این انتقال در نهایت صورت بگیرد، بارسا ممکن است با محرومیت از خرید بازیکن برای 4 یا 5 پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شود چرا که طبق ادعای آاس، فیفا تحقیقات خود در مورد مذاکره بارسا با گریزمان را شروع کرده است.

پیش از این نمونه های مشابهی را در فوتبال اروپا داشته ایم. باشگاه رم به خاطر مذاکره غیرقانونی با مکسز که با باشگاه خود قراردادی طولانی مدت داشت، 8 میلیون یورو جریمه مالی و دو پنجره نقل و انتقالاتی نیز از خرید بازیکن محروم شد. مکسز نیز سه ماه از حضور در میادین محروم شد.

بارسلونا و خطر محرومیت سنگین از نقل و انتقالات

مورد دیگر به باشگاه چلسی بر می گردد. کاکوتا در حالی که 18 سال داشت و تحت قرارداد با باشگاه لانس بود، به چلسی پیوست. فیفا نیز چلسی را به مذاکره غیرقانونی محکوم و این باشگاه لندنی را دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد. بازیکن نیز 4 ماه نتوانست به میدان برود.

بارسلونا پیش از این به دلیل جذب غیرقانونی بازیکنان زیر 18 سال دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده بود و اگر در مورد گریزمان نیز مقصر شناخته شود، این بار جریمه ای دو برابری در انتظارش خواهد بود. گریزمان نیز احتمالا 4 یا 6 ماه محروم خواهد شد.