به گزارش پارس نیوز، 

احمد اسماعیل پور درباره قانونی که بر اساس آن، بازیکنان ایرانی که در جام باشگاه‌های آسیا در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند، نمی‌توانند تا نیم فصل در لیگ ایران بازی کنند، اظهار کرد: این قانون باید زودتر اطلاع داده می‌شد که باشگاه‌ها و بازیکنان متضرر نشوند یا این که شرایط لیگ به گونه‌ای تنظیم شود و اسپانسر جذب کنند که بازیکنان مجبور نباشند با توجه به شرایط مالی برای تیم‌های دیگر به میدان بروند.

وی ادامه داد: وضعیت فوتسال سال به سال در ایران بدتر از قبل می‌شود. ما بعد از سومی در جهان و گرفتن نتایج خوب فکر می‌کردیم وضعیت فوتسال بهتر می‌شود ولی نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر هم شد.

ملی پوش سابق گیتی پسند با اشاره به وضعیت قراردادهای بازیکنان در لیگ ایران خاطر نشان کرد: قراردادهای بازیکنان فوتسال نسبت به پنج یا شش سال قبل تفاوت چندانی نکرده است و حتی نسبت به تورم کمتر شده است. ما الان داریم به این فکر می‌کنیم دو یا سه سال آینده اصلا رشته‌ای به نام فوتسال وجود دارد یا نه. بازیکنان فوتسال در طول سال درگیر تمرین هستند و درآمد زندگی خود را از این راه در می‌آورند و با این وضعیت نمی‌شود به آینده امیدوار بود.

اسماعیل پور افزود: بازیکنان فوتسال دوست دارند که مدتی از سال را استراحت کنند اما زمانی که می‌بینند وضعیت این گونه است مجبورند خارج از ایران بازی کنند.