به گزارش پارس نیوز، 

انتصاب حسین توکلی، دارنده مدال طلای وزنه‌برداری المپیک 2000 سیدنی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری فیجی، با موجی از اعتراض از سوی وزنه‌برداران این کشور همراه شده است. این اتفاق اعتصاب خودداری دسته‌جمعی گروهی از وزنه‌برداران نوجوان، جوان و بزرگسال این کشور از تمرین برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی اقیانوسیه در ماه آینده را در پی داشته است.

در میان این گروه از معترضان نام الین سیمکاماتانا، برترین ورزشکار زن فیجی در سال گذشته که یکی از بهترین زنان وزنه بردار جوان دنیا محسوب می‌شود نیز دیده می‌شود.

این اقدام او و دیگر اعتصاب کنندگان وزنه‌برداری فیجی به اخراج سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌بردار این کشور، جو ووئتی و بوده است. به دنبال این ماجرا کمیته ملی المپیک فیجی هیئتی را برای مذاکره با ورزشکاران و مقامات فدراسیون که تهدید به تحریم مسابقات قهرمانی اقیانوسیه کرده‌اند مأمور کرده است.

21 تن از 25 عضور تیم‌های وزنه‌برداری فیجی در رده‌های مختلف سنی در اعتراض به اخراج ووئتی، از شرکت در رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری اقیانوسیه که در هفته آخر ماه ژوئن برگزار می‌شود، انصراف داده‌اند و خواستار مداخله وزیر ورزش این کشور برای حل و فصل این وضعیت شده‌اند.

خودداری وزنه‌برداران جوان فیجی از شرکت در این رقابت‌ها، منجر به از دست رفتن شانس آنها برای کسب سهمیه المپیک جوانان خواهد شد.