به گزارش پارس ، کوروش باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به نظر من هر ورزشکاری در هر رده سنی می تواند در اردوها حضور داشته باشد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان افزود: ورزشکار باید خود را متعلق به تیم ملی بداند و بتواند برای کشورش افتخار آفرینی کند که در این صورت ما مسئولین به هر نحوی در خدمت ملی پوشان خواهیم بود و با این موضوع می توانیم در تمام میادین ورزشی به افتخارات بالایی برسیم.

وی گفت: بیشترین تمرکزمان روی برنامه های کوتاه مدت مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان و نوجوانان می باشد که نوجوانان ایران به مقصد دوحه ترک کردند و بزرگسالان هم اواخر خرداد اعزام خواهند شد.

باقری در خصوص تیم نوجوانان وزنه برداری خاطر نشان کرد: برای این تیم مدت زمان زیادی را برای تمرینات و پرورش ملی پوشان صرف کردیم که همین تیم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هم که شرکت کرد و توانست نتایج قابل قبولی را کسب کرده و سهمیه کامل المپیک وزنه برداری را از آن خود کند.

وی گفت: تیم ملی نوجوانان با حضور مستقیم جورج زالای به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد و تیم با نظارت کامل من در حال پیگیری بود که امیدواریم با پیش بینی هایی که کردیم، ملی پوشان نوجوان بتوانند افتخارات دیگری کسب کنند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در خصوص تیم ملی بزرگسالان بیان داشت: در ابتدا ۱۶ نفر در اردوی بزرگسالان حضور داشتند که پس از رکورد گیری های مورد نظر یک ریزش مختصری داشتند که در نهایت امروز ۱۰ نفر از بهترین ها داخل اردو هستند که برای پیکارهای قهرمانی آسیا ازبکستان خود را آماده می کنند.

باقری در خصوص افتخارات قهرمانان ایرانی در مسابقات آسیا خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز که حافظه ام یاری می کند تا به حال فقط در ۳ دوره از مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده ایم که خودم ۲ دفعه به عنوان ورزشکار داخل تیم بودم و یک دفعه در سال ۲۰۱۲ بعد از ۹ سال توانستم قهرمان مسابقات آسیا شوم و این موضوع نشان می دهد که قهرمانی در این مسابقات فوق العاده سخت می باشد.

وی در پایان گفت: ما باید خودمان را مدعی بدانیم زیرا کسب مقام اول خیلی سخت است هچنین وزنه برداران قزاقستان و چین که حریفان ما به حساب می آیند از پرمدعیان این رشته هستند و از قطب های وزنه برداری به شمار می آیند. /مح