به گزارش پارس نیوز، 

 روزنامه خبرتورک با درج عنوان 'ایران را با توسون پاشا شکست دادیم' به تشریح مسابقه دوستانه شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران با تیم ملی ترکیه در استانبول پرداخت و نوشت: گل های تیم ملی ترکیه در دقایق 6 و 50 وارد دروازه ایران شد و ایران نیز یکی از گل ها را در دقیقه 92 بازی جبران کرد.

این رسانه اضافه کرد: دو تیم ایران و ترکیه پس از نزدیک به 44 سال بار دیگر رو در روی هم قرار گرفتند و بازی بسیار نزدیکی را به نمایش گذاشتند و به گفته های سرمربی ترکیه، این تیم ایران در جام جهانی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

روزنامه آکشام نیز عنوان 'ترکیه با توسون پیروز شد' به بازی تدارکاتی دیشب ایران و ترکیه اشاره کرد و نوشت: اگر چه ترکیه از رفتن به جام جهانی بازماند، اما مسابقه دوستانه با ایران تجربه خوبی برای ترکیه بود و از طرفی یک گام مهم در راستای آماده شدن ایران برای برگزاری مسابقات در جام جهانی بود.

آکشام با استناد به سخنان سرمربی تیم ملی ترکیه افزود: ایران تیمی خوب و با پتانسیل است به طوری که در ضربات شروع مجدد و ضدحملات بسیار قدرتمند ظاهر شد.

روزنامه ینی شفق با درج عنوان 'تیم ملی ما با گل های توسون ایران را شکست داد' به بازی دیشب ایران و ترکیه در استانبول اشاره کرد و نوشت: بازی دوستانه با ایران یک تمرین بسیار خوب برای آماده سازی ترکیه برای مسابقات جام ملت های اروپای 2020 بود.

این رسانه نزدیک به حزب حاکم این کشور به سخنان میرچا لوچسکو سرمربی تیم ملی ترکیه اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: امشب بازیکنان جوان من بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و در آینده تیم بهتری از ما خواهید دید.

به نوشته این رسانه، لوچسکو بر این باور است که ایران جام جهانی خوبی را تجربه خواهد کرد چرا که تیم ملی ایران در جناحین و حمله تیم قدرتمندی است و فقط باید کمی روی خط دفاعی‌اش کار کند.

روزنامه حریت با درج عنوان 'حمایت پر شور ایرانیان' به حضور گسترده ایرانیان در ورزشگاه برای تشویق تیم ملی ایران اشاره کرد و نوشت: نزدیک به چهار هزار ایرانی مشتاق با تشویق های بی امان خود جو خوبی به ورزشگاه فاتح تریم استانبول دادند.

این رسانه به ناراحتی سرمربی تیم ترکیه از استقبال ضعیف تماشاگران ترک اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: گویی این یک بازی خارج از خانه برای ما بود چرا که خبری از طرفداران پرشور تیم ملی در ورزشگاه نبود.

حریت در بخشی از خبر خود به انتشار سخنان کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی کشورمان پس از شکست به ترکیه پرداخت و نوشت: کیروش از بازی شاگردان خود ابراز رضایت کرد اما تاکید کرد که آنها باید در طول بازی کمی بالغ تر عمل کنند.

از دیگر رسانه های ترکیه که به بازی دیشب تیم ایران با ترکیه پرداخت می توان روزنامه صباح اشاره کرد که عنوان 'برای تماشای بازی ایران با ترکیه سرازیر شدند' انتخاب کرد که نشان از اهمیت حضور ایرانی ها در ورزشگاه فاتح تریم و تشویق تیم ملی فوتبال ایران دارد.

این رسانه ترکیه نوشت: حضور طرفداران ایران در ورزشگاه بسیار جلب توجه کرد به طوری که آنها با پوشیدن لباس های رنگارنگ و چرخاندن پرچم ایران و ترکیه با شور فراوان به تشویق تیم ملی کشور خود پرداختند و پس از پایان بازی نیز یکصدا ترکیه را نیز تشویق کردند.

روزنامه دنیا دیگر رسانه این کشور بود که توسون پاشا را عامل پیروزی تیم ملی فوتبال ترکیه بر تیم ملی فوتبال ایران معرفی کرد و نوشت: آخرین بار این دو تیم 44 سال پیش به دیدار هم رفته بودند و دیدار دیشب یک بازی بسیار خوب برای آمادگی هر دو تیم بود.

وبسایت شبکه تلویزیونی سی.ان.ان.تورک نیز حضور تماشاگران پرشور ایرانی در ورزشگاه فاتح تریم را بسیار جالب توجه دانست و با درج عنوان 'شور و شوق ایرانیان در ورزشگاه فاتح تریم' نوشت: حضور ایرانیان در ورزشگاه برای تشویق تیم ایران در رقابت با ترکیه به حدی بود که گویی آنها میزبان ترکیه در این مسابقه بودند.

روزنامه پستا با درج عناوین 'توسون دیشب درخشید' و 'مهر تماشاگران ایرانی بر مسابقه ایران ـ ترکیه' به بازی دیشب تیم ملی ایران با تیم فوتبال ترکیه پرداخت و نوشت: مسابقه دیشب تیم های فوتبال ایران و ترکیه با درخشش توسون به نفع ترکیه پایان یافت.

این رسانه بیش از هر چیز به حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه فاتح تریم پرداخت و نوشت: تماشاگران پرشور و خوش لباس ایرانی در ورزشگاه برای حمایت از تیم ملی کشورشان سنگ تمام گذاشتند به طوری که تشویق های آنها بسیار جلب توجه کرد.

به نوشته این رسانه، اگر چه دیشب ورزشگاه فاتح تریم به طور کامل پر نشد، اما حضور بیش از چهار هزار تماشاگر ایرانی که اغلب طرفداران حاضر در ورزشگاه را تشکیل می دادند، فضای مسابقه را گرم کرده بود.

به گزارش ایرنا، در دیدار تدارکاتی دوشنبه شب، تیم ملی فوتبال ایران مقابل میزبان خود ترکیه با حساب 2 بر یک شکست خورد.

تیم ملی فوتبال ایران که برای حضور در جام جهانی 2018 آماده می شود، در این دیدار که در ورزشگاه فاتح تریم منطقه باشاک شهیر استانبول ترکیه برگزار شد، دو گل از سوی 'جنک توسون' بازیکن تیم ملی ترکیه در دقیقه 6 و 50 دریافت کرد.

در دقیقه 90 ضربه رضا قوچان نژاد در آستانه ورود به دروازه میزبان با خطای هند واضح مدافع ترکیه همراه شد و داور نقطه پنالتی را به سود ایران نشان داده و مدافع ترکیه را اخراج کرد و در ادامه اشکان دژاگه این ضربه را تبدیل به گل کرد تا تیم ایران بتواند در لحظات پایانی یکی از گل های خورده را جبران کند.

قضاوت این دیدار را والنتین کوالنکو ازبکستانی برعهده داشت.

در پایان این دیدار، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به میرچا لوچسکو همتای خودش در تیم ترکیه هدیه ویژه‌ای شامل پیراهن تیم ملی فوتبال ایران و یک بشقاب مینا‌کاری شده اعطا کرد.

علی دایی و مصطفی دنیزلی سرمربی سابق تیم ملی ترکیه و باشگاه های پرسپولیس و پاس از نزدیک این دیدار را تماشا کردند.

 

انتهای پیام /