به گزارش پارس نیوز، 

جمهوری اسلامی ایران کشوری مسلمان است که در منطقه استراتژیک خاورمیانه و خلیج فارس واقع شده است و دارای بناها و عمارت های قدیمی فراوانی از زمان امپراطوری ایران باستان می باشد و یکی از مشهورترین آن ها تخت جمشید است که در شهر زیبای شیراز واقع شده است. پایتخت ایران، شهر مدرن تهران است که میزبان کاخ های زیادی از جمله کاخ گلستان که از زمان قاجار باقی مانده، می باشد. تهران علاوه بر مکان های قدیمی دارای جاذبه های مدرن زیادی مانند برج میلاد است که 435 متر ارتفاع دارد. از دیگر جاذبه های گردشگری ایران که کشوری حاصلخیز و چهار فصل است می توان به کوه دماوند، دشت لوت، آبشار مارگون فارس، سی و سه پل اصفهان، آبشار نوژیان خرم آباد و هزاران مکان زیبای دیگر، نام برد.

تیم ملی ایران
تیم ملی ایران

 

 

 تیم ملی فوتبال ایران به تیم ملی یا شاهزاده های پارسی و شیران پارسی شهرت دارد و در سال های اخیر لقب یوزهای ایرانی را به خود اختصاص داده، 4 مرتبه سابقه حضور در جام های جهانی را داشته است و جام جهانی 2018 روسیه، پنجمین جام جهانی ایرانی ها خواهد بود. اولین حضور تیم ملی ایران در تاریخ جام جهانی، به سال 1978 بازمی گردد که آرژانتین میزبان بازی ها بود و آخرین حضور تیم ملی نیز به جام جهانی 2014 برزیل مربوط می شود.  شاهزاده های پارسی تا به حال موفق نشده اند در 4 دوره حضورشان در جام جهانی از گروه خود صعود کنند ولی مسلما برای ایرانی ها جام جهانی 1998 خاطره انگیزتر بوده است چرا که آن ها موفق شدند در فرانسه، در دیداری که به بازی قرن شهرت یافت، تیم ملی آمریکا را شکست دهند و پس از 20 سال حضور در جام جهانی به اولین و تا حالا آخرین 3 امتیاز خود دست یابند.

 

سرمربی و بازیکن کلیدی ایران
سرمربی و بازیکن کلیدی ایران

 

سرمربی تیم ملی ایران کارلوس کی روش پرتغالی و با تجربه است که در جام جهانی قبلی در برزیل نیز هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و موفق شد پس از صعود به جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی ایران را برای اولین بار برای دو دوره متوالی راهی جام جهانی کند و ضمنا اولین تیم از قاره آسیا و پس از برزیل، دومین تیم در دنیا لقب گرفت که موفق شد بلیط روسیه را رزرو کند تا طرفداران پرشور ایرانی امیدوار باشند، کی روش در روسیه بتواند با تیم ایران از گروه مرگ سربلند بیرون بیاید. کی روش که سومین جام جهانی خود را پس از حضورش با تیم ملی کشورش، پرتغال در جام جهانی 2010 و تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 تجربه می کند، موفق شده در جام جهانی زیر 20 سال، تیم ملی پرتغال را به مقام قهرمانی برساند.

 

گروه ایران
گروه ایران

 

ایرانی ها دارای بازیکنان خوبی مانند سردار آزمون، اشکان دژاگه، کریم انصاریفرد، مسعود شجاعی و... هستند که در تیم های اروپایی شاغلند اما ستاره تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه، علیرضا جهانبخش است که در فصلی که به اتمام رسید (18-2017) برای تیم باشگاهی خود، آلکمار هلند فوق العاده کار کرد و در نهایت موفق شد عنوان آقای گلی لیگ هلند را نیز با 21 گل به نام خود ثبت کند تا به اولین بازیکن ایرانی و آسیایی تبدیل شود که در یکی از لیگ های اروپایی به این مهم دست می یابد. پسر قزوینی و موفق فوتبال ایران که اکنون الگویی مناسب برای فوتبالیست های جوان آریایی است، در جام جهانی گذشته در برزیل نیز در تیم کارلوس کی روش حضور داشت اما به طور ثابت به میدان نرفت و فرصت درخشش نیافت اما امیدوار است در روسیه به طور ثابت برای یوزهای ایرانی بازی کند و با درخشش خود تیم های بیشتری را برای خرید خود وسوسه کند.

 

تیم ملی ایران در گروه B جام جهانی 2018 روسیه، که به گفته اکثر کارشناسان از جمله گری لینکر، بازیکن سابق و مجری مشهور فعلی انگلیسی که این گروه را گروه مرگ خوانده است، با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه است و در آخرین رنکینگ فیفا نیز در رتبه 36 قرار دارد.

 

انتهای پیام/